به‌روزرسانی امور؛ با تغییر شرایط جامعه
کد خبر: 4016900
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بیان کرد:

به‌روزرسانی امور؛ با تغییر شرایط جامعه

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: شرایط فعالیت در جهاددانشگاهی با توجه به اینکه نهاد عمومی غیر دولتی است به مراتب متفاوت‌تر از دستگاه‌های دولتی بوده و ما برای اینکه در این فضا بتوانیم در امورات محوله موفق شویم باید با تغییر شرایط جامعه خود را به‌روزرسانی کنیم.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، هفتم آذرماه، در جلسه شورای عمومی سازمان اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه جهاددانشکاهی را به عنوان مجموعه ای تاثیرگذار در کشور نشان دهیم باید هر کدام به عنوان عضوی از این خانواده مطابق با تغییرات شرایط در برنامه های خود تغییر ایجاد کنیم.

وی گفت: شرایط فعالیت در جهاددانشگاهی با توجه به اینکه نهاد عمومی غیر دولتی هست به مراتب متفاوت‌تر از دستگاه‌های دولتی است، و ما برای اینکه در این فضا بتوانیم در امورات محوله موفق شویم باید با تغییر شرایط جامعه خود را به روزرسانی کنیم.

محسنی، با اشاره به تمدید حکم ریاستش بر سازمان جهاددانشگاهی استان و با تاکید بر اینکه فرصت مجددی خدمت گذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای او فراهم شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد دوره قبلی مسئولیت خود پرداخت.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، بروز کردن پرداختی مدرسان، اساتید و پزشکان، به روز کردم مطالبات پرسنل و شرکت‌ها، پرداخت بدهی چهار میلیارد تومانی سازمان و حضور موثر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در استان و کسب سرمایه اجتماعی عالی در استان را از جمله دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود در طی 5 سال گذشته عنوان کرد.

وی همچنین شروع به کار مرکز غربالگری غیر تهاجمی اختلالات ژنتیکی جنین از خون مادر و تامین منابع لازم از سوی مجلس شورای اسلامی، راه‌انداری کلینیک طب پیشگیری، تجهیز مراکز آموزشی، فضاسازی و بهبود فضای فیزیکی مراکز پزشکی و درمانی جهاددانشگاهی استان، تامین فضای فیزیکی و کارگاهی استاندارد برای مرکز فناوری،  جذب اعضای هیئت علمی و افراد متخصص را از دیگر دستاوردهای جهادداشگاهی استان طی 5 سال گذشته عنوان کرد.

محسنی، با اشاره به درآمدها و عملکرد مالی جهاددانشگاهی استان گفت: به جز سال 99 که کرونا مراکز آموزشی ما را به کل تعطیل کرد، در مابقی سالها همواره سازمان از حیث مالی روزبروز رشد و توسعه داشته است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با ارائه توصیه‌هایی به همکاران گفت: از همکاران حوزه‌های پژوهشی و پزشکی می‌خواهم با توجه به اینکه رقبا روز به روز مجهزتر و پیشرفته‌تر می‌شوند، تمام تلاش خود را به کاربرده و  خود را به روزرسانی کنند، در حوزه آموزش توسعه آموزش‌های مجازی و حرکت به سمت آموزش‌های مجازی بین المللی باید در دستور کار باشد و  افزایش جذب فراگیر و تعریف دوره‌های آموزشی جدید باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین ایجاد مرکز تحقیقات ژنتیک ناباروری، ایجاد کارخانه تولید سلول‌های خورشیدی، ایجاد آب شیرینی کن‌های خورشیدی در جهت کمک به رفع چالش آب در کشور، ایجاد قطب مطالعات علوم انسانی و انجام وظایف جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی را از برنامه‌های آتی سازمان جهاددانشگاهی استان اعلام کرد و افزود: توسعه تعالی سازمان و ارتقای وضعیت همکاران در ابعاد مختلف نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha