قرآن؛ عامل اصلی هدایت انسان به سوی کمال
کد خبر: 4015701
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
امام جمعه علی‌آباد کتول تأکید کرد:

قرآن؛ عامل اصلی هدایت انسان به سوی کمال

امام جمعه علی‌آباد کتول با بیان اینکه از نقش تربیتی قرآن در جوانان نباید غافل شد، تصریح کرد: قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت کننده‌ افراد به سوی کمال و رسیدن به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتولبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید علی مهدی‌نژاد، امام جمعه علی‌آباد کتول در دیدار با مربیان و قاریان نوجوانان جامعةالقرآن علی‌آباد کتول که روز گذشته اول آذرماه در محل جامعه‌القرآن برگزار شد، گفت: بهترین پناهگاه ما قرآن است و هیچ انس و همراهی بهتر از قرآن نیست،  این کتاب الهی باعث معرفت و آگاهی انسان در همه زمینه‌ها می‌شود.

وی به روایتی از پیامبر(ص) که می‌فرماید «وقتی فتنه‌ها به شما رسید به قرآن رجوع کنید زیرا قرآن بهترین پناهگاه است»، اشاره کرد و گفت: قرآن‌کریم دربرگیرنده‌ هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنما به سوی کمال است.

امام جمعه علی آباد کتول بیان کرد: یکی از نقش‌های مهم قرآن تأثیر آن در خانواده خواهد بود، زیرا که جوان به وسیله قرآن یاد می‌گیرد در خانواده با هر فردی نسبت به جایگاه آن رفتار خاصی داشته باشد و احترام به والدین از بزرگترین آموزه‌های آن خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان اینکه از نقش تربیتی قرآن در جوانان نباید غافل شد، تصریح کرد: قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت کننده‌ افراد به سوی کمال و رسیدن به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. لذا نقش خانواده به‌عنوان نخستین کانون تربیتی نوجوانان بسیار مهم و تأثیر‌گذار می‌باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرماید« کسی که قرآن بخواند، در حالی که جوان و مؤمن است، قرآن با گوشت و خون او مخلوط شده و با فرشتگان بزرگوار و نیکو صفت همنشین می‌شود»، بیان کرد: اگر نوجوانان و جوانان با قرآن آشنا شوند می‌توانند با تأسی به آموزه‌های قرآن و اسلام با اعتماد به نفس بیشتر در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و آنها را حل کنند.

انتهای پیام
captcha