رسالت بسیج آشنا کردن مردم با دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: 4015063
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

رسالت بسیج آشنا کردن مردم با دستاوردهای انقلاب است

مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان گفت: وظیفه بسیج در شرایط امروز این است که با روشنگری‌های خود مانع گسترش اخبار دروغ در سطح جامعه شود و از طرف دیگر، مردم را با دستاوردهای انقلاب آشنا کند.

هفته بسیج

سعید صرامی، مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: تشکیل بسیج از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، چراکه بسیجیان همه از مردم هستند و در هشت سال دفاع مقدس، به‌واسطه فراخوان‌های امام(ره)، مردم گروه گروه به بسیج پیوستند و این خیل عظیم نیروهای بسیجی بودند که در بسیاری از عملیات‌ها به کمک سپاه و ارتش می‌آمدند.

وی افزود: نقطه قوت بسیج، مردمی بودن آن است و در بسیاری از خانواده‌های ایرانی، حداقل یکی از اعضا در این تشکیلات عضویت دارد. اردوهای جهادی نیز ثمره ایثارگری‌ها و اهداف بسیج به‌شمار می‌رود و در آبادانی مناطق محروم مفید و مؤثر بوده است.

مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان تصریح کرد: هشت هزار شهیدی که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند، همه بسیجی بوده‌اند و این نقطه قوتی برای آنها بود که باعث شد به مقام شامخ شهادت نائل شوند.

صرامی ادامه داد: وقتی دشمن با انتشار اخبار دروغ درصدد ناامید کردن مردم برمی‌آید، نیروهای بسیجی که شرایط را از نزدیک مشاهده می‌کنند و با مسائل روز آشنا هستند، می‌توانند با روشنگری‌های خود دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند. لذا، این ظرفیت مهمی است که از ابتدا در بسیج وجود داشته و باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، وظیفه مهم دیگری که بر عهده بسیج قرار دارد، آشنا کردن مردم با دستاوردهای انقلاب است که در پرتو روشنگری میسر می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین آسیب و چالشی که بسیج را تهدید می‌کند، عملکرد آن به‌گونه‌ای است که مردمی بودن این نیرو و وحدت حاکم بر آن را خدشه‌دار کند. این ویژگی مردمی بودن و وحدت همواره و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس در بسیج وجود داشته و حفظ شده و باید مراقب بود که کمرنگ نشود.

انتهای پیام
captcha