آغاز به‌کار دبیرخانه دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل
کد خبر: 4012367
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

آغاز به‌کار دبیرخانه دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل

در آستانه یکصدمین سالروز نهضت جنگل و شهادت میرزا کوچک‌خان، دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل، به‌ صورت رسمی فعالیت خود را آغاز‌کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، روز گذشته ۱۹ آبان اولین جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل، با حضور تعدادی از مسئولین جهاد‌دانشگاهی استان گیلان، معاونین فرهنگی برخی از دانشگاه‌های استان و اعضای صاحب‌نظر و پیشکسوت فرهنگی استان، در دفتر معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد.

در این نشست، فریبرز جمالزاد فلاح، رییس سازمان جهاد‌ دانشگاهی استان گیلان، بیان کرد: شکل‌گیری جهاددانشگاهی از ابتدا در حوزه فرهنگی بوده و به همین منظور فرصت‌های فرهنگی برای این نهاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: اگر خواهان کار خلاقانه در فعالیت‌های فرهنگی هستیم، بایستی هم‌افزایی کرده و همه پای کار باشند و این امر جز با کار‌گروهی صورت نمی‌پذیرد.

رییس سازمان جهاد‌دانشگاهی استان گیلان عنوان‌کرد: میرزا کوچک خان، الگوی بسیار خوبی در عرصه‌های توامان میدان و دیپلماسی است. این الگو برای جامعه ایرانی و خصوصا نسل جوان شناسانده نشده‌است. وظیفه ذاتی ما در این است که این موارد را احصاء و با زبان دانشجویان بیان‌کنیم . امروزه با حضور در فضای مجازی، گونه‌های مختلف فعالیت عرصه‌های فرهنگی رقم می‌خورد و بایستی مهارت‌هایی شکل بگیرد تا این شناخت بهتر نمایان‌ شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، تشکیل دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل، کاری مقدماتی است که توسط سازمان دانشجویان گیلان شکل گرفته‌است و همراهی دانشگاه‌های استان در این خصوص اساسی است. از این رو نهضت جنگل باید از زوایای مختلف مورد بازبینی قرار‌گیرد و برای نسل جوان شناسانده شود.

در ادامه، هر‌ یک از اعضاء حاضر با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی هرچه بیشتر مسئولین فرهنگی، دانشجویان و صاحب‌نظران، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای برگزاری هرچه بهتر ویژه برنامه‌های دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل پرداختند.

گفتنی‌ است که دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل، ذیل سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha