اولویت اصلی ما بهره‌مندی از متخصصان و نخبگان برای توسعه استان است
کد خبر: 4008263
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
استاندار گلستان گفت:

اولویت اصلی ما بهره‌مندی از متخصصان و نخبگان برای توسعه استان است

استاندار گلستان گفت: همراه شدن علم و پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و متخصصان، از اولویت‌های اصلی ما برای اداره استان خواهد بود که در این راستا باید نمایندگانی از نخبگان در تمام جلسات حضور داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، بعدازظهر سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای ظرفیت‌های بالقوه است که باید با همکاری مردم بتوانیم این ظرفیت‌ها را بالفعل تبدیل کنیم و از منابع ارزشمند بهره‌مند شویم. 

وی با بیان اینکه در صدد هستیم با یک برنامه جهادی برای پیشرفت استان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: گلستان جزو ۱۰ استان اول کشور از نظر ظرفیت‌های بالقوه بوده، ولی متاسفانه در عمده شاخص‌های توسعه جزو ۱۰ استان آخر است.

زنگانه با بیان اینکه نگاه امام راحل برای کمک به مردم مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی بوده است، اظهار کرد: باید عزم خود را جزم کرده و با عقلانیت و حرکتی انقلابی به دنبال توسعه استان باشیم.

استاندار گلستان به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: باید به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند راهبردی و سند بالادستی نگام کنیم و بتوانیم برنامه توسعه استان را که برگرفته از گفتمان امام و رهبری است به نحو احسن انجام دهیم.

زنگانه تصریح کرد: همراه شدن علم و پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و متخصصان، از اولویت‌های اصلی ما برای اداره استان خواهد بود که در این راستا باید نمایندگانی از نخبگان در تمام جلسات حضور داشته باشند.

وی مبارزه با فساد، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، فعال کردن اقتصاد دریایی، ایجاد بندر سبز، استفاده از نیروهای جوان و کارآمد و تحول اداری اشاره کرد و گفت: گشت ارشاد برای مدیران برای مبارزه با فساد در استان ایجاد خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان پایین بوده و باید آن را از ۳۹ درصد به ۴۴ درصد یعنی نزدیک میانگین کشوری برسانیم.

 

انتهای پیام
captcha