شرکت ۳۹ قرآن‌آموز مؤسسه قرآنی گلستان خضراء در طرح ملی شباب‌الرضا(ع)
کد خبر: 4008078
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

شرکت ۳۹ قرآن‌آموز مؤسسه قرآنی گلستان خضراء در طرح ملی شباب‌الرضا(ع)

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت گلستان خضراء با بیان اینکه در طرح ملی شباب‌الرضا(ع) ۳۹ قرآن‌آموز از این مرکز قرآنی شرکت کردند، افزود: طرح ملی شباب‌الرضا(ع) مؤسسه قرآنی گلستان خضراء در دو کلاس آموزشی در سبک عبد‌الباسط و مصطفی اسماعیل ویژه دختران و پسران نوجوان برگزار شد.

مؤسسه قرآنی گلستان خضراء فاطمه کریمی‌، مدیر مؤسسه‌ فرهنگی قرآن و عترت گلستان خضراء گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان بیان کرد: فعالیت این مؤسسه از سال ۱۳۸۸ با هدف توسعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) تأسیس شده است.

وی بیان کرد: در این مؤسسه دوره‌های مختلفی از جمله دوره‌های تربیت مربی تجوید، مفاهیم، کودک، تدبر، معارف، سبک زندگی، نهج‌البلاغه، کارگاه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

کریمی با اشاره به اینکه این مؤسسه در حال حاضر ۳۰ حافظ قرآن در رده‌های سنی مختلف‌ دارد، افزود:‌ در این مرکز قرآنی 12 نفر در دوره پیش دبستانی، 10 نفر حفظ بزرگسالان و 6 نفر در کلاس حفظ روخوانی کودکان و 10 نفر کلاس حفظ نوجوانان و کلاس آیات رویش ویژه دختران 10 تا 14 سال در طول هفته حضور دارند.

وی با بیان اینکه طرح ملی شباب‌الرضا با هدف تربیت قاریان توانمند در این موسسه در حال برگزاری است، افزود: شرکت کنندگان در این طرح ابتدا دوره‌های تجوید، مفاهیم و قرائت تقلیدی را طی می‌کنند و هر کدام از شرکت‌کنندگان بعد از اتمام این مراحل و آزمون قرائت‌ وارد مرحله طرح ملی تلاوت  شباب‌الرضا خواهند شد.

مدیر مؤسسه‌ فرهنگی قرآن و عترت گلستان خضراء با بیان اینکه ترم اول این طرح در موسسه گلستان خضرا به پایان رسیده است، افزود: طرح ملی شباب الرضا در  2 کلاس دختران و پسران نوجوان و در دو سبک عبد‌الباسط و مصطفی اسماعیل برگزار شد. در بخش دختران 34 نفر و در بخش پسران 5 نفر در دو ترم به‌صورت حضوری و غیر حضوری انجام شد.

و به فعالیت‌های فرهنگی این موسسه در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: تهیه بسته‌های معیشتی، تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان و بخش کرونا، کمک با ساخت مسکن نیازمندان، تهیه پوشاک برای نیازمندان، برگزاری جشن‌ها و مداحی برای کلاس‌های کودکان از جمله اقدامات انجام شده این مؤسسه است.

انتهای پیام
captcha