مراسم اربعین حسینی در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4000045
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

مراسم اربعین حسینی در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: مراسم‌های بزرگداشت اربعین حسینی در سراسر استان گلستان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ارسالی شنبه//برگزاری مراسم اربعین حسینی در گلستانعباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان درخصوص برنامه‌های اربعین، گفت: بازآفرینی شور و شعور اربعینی با برپایی مواکب جاماندگان حسینی با حضور و مشارکت حدود ۶۰ هیئت و مجموعه‌های مذهبی مردمی به مدت ۵ روز در خیابان کانون طه گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این موکب‌ها از ۳۱ شهریور آغاز شده و آنها تا روز اربعین به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: بازسازی فضای خدمات اربعین کربلا از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است که ۶۰ موکب فعال استان به مدت پنج روز به جاماندگان خدمات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی ارائه می‌کنند.

گرزین با اشاره به دیگر برنامه‌های این ایام، گفت: در شب و روز اربعین امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر مهمان اطعام سفره حسینی در مساجد و هیئت‌های گلستان است.

وی با بیان اینکه باید به برگزاری مراسم اربعین بیشتر از گذشته اهتمام داشته باشیم، افزود: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مساجد به سمت امامزاده‌ها و قبور شهدای گمنام استان برگزار می‌شود. مراسم‌های بزرگداشت اربعین حسینی در شب و روز اربعین در سراسر استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین به‌مناسبت اربعین حسینی در گلزار شهدای گمنام، مساجد، حسینه‌ها و امام‌زاده‌های گلستان زیارت اربعین قرائت خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha