۵۰۰ شهید اهل سنت، نشانگر ظرفیت آشکار دفاع در حفظ نظام است
کد خبر: 3999135
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

۵۰۰ شهید اهل سنت، نشانگر ظرفیت آشکار دفاع در حفظ نظام است

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: وجود بیش از ۵۰۰ شهید اهل سنت، گنج و ظرفیت آشکار دفاع از حفظ نظام و انقلاب است.

ارسالی سه شنبه// 500 شهید اهل سنت، نشانگر ظرفیت آشکار دفاع در حفظ نظام استبه گزارش ایکنا از گلستان،  به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور حجت‌الاسلام نور‌علی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در نشست کمیته برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس که روز گذشته 29 شهریور ماه برگزار شد، گفت: خداوند متعال از سنت‌های بسیاری در قرآن کریم نام می‌برد که یکی از سنت‌های قطعی، مقابله و مبارزه حق علیه باطل در طول تاریخ بوده است که برای چند روز یا ۴۰ سال گذشته نیست، بلکه از حضرت آدم(ع) تا روز قیامت سنت مبارزه حق و باطل وجود خواهد داشت.

وی افزود: طبق معارف دینی که از قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین و بزرگان دین تسنن و تشیع به ما رسیده و به زندگی ما معنی می‌دهد، موضوع اندیشه، فکر و اعتقاد است و دین ما، زندگی ما و آئیین ما چیزی جز جهاد در راه آن عقیده نیست.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: با این نگاه آحاد مردم ایران اسلامی به دفاع مقدس روی آوردند و همه اقوام و مذاهب با جان و دل حماسه آفریدند.

نور‌علی دیلم اظهار کرد: جوانان با لبیک به ندای دل و امام خود که برخاسته از دین و نگاه پیامبر (ص) بود در راه ایثار و شهادت گام برداشتند و جانفشانی کردند.

وی با اشاره به اینکه، وجود بیش از ۵۰۰ شهید، آزاده، ایثارگر و جانباز اهل سنت، گنج و ظرفیت آشکار دفاع از حفظ نظام و انقلاب است، تصریح کرد: این گنج و ظرفیت نهفته نیست بلکه این عزیزان رفتند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس بطور عملی نشان دادند که امروز متاسفانه آنطور که باید و شاید از این ظرفیت عظیم و ارزشمند استفاده نکردیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: در طول دوران دفاع مقدس استان ما و استان‌های شمالی خوب درخشیدند به‌ویژه مردم ترکمن صحرا برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی با هم متحد و همدل شدند تا سند ارزشمندی را به ثبت برسانند.

دیلم با ذکر این مطلب که، رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در راستای وحدت، تقریب و ترویج وطن دوستی جانفشانی کردند، گفت: این کلام پیامبر(ص) است که باید به ندا و صدای مظلوم پاسخ داده و کمک کنیم و امروز هم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در هر گوشه ای از جهان اگر صدا و ندای مظلومی بلند شود ما یاری‌رسان وی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز قدم‌های خوبی در ثبت و ضبط زندگی شهدا و خانوده‌های آنان برداشته شده است، گفت: امروز دشمن در فضای مجازی سعی می‌کند که قالب شود اما ما باید با هم افزایی و همدلی با تولید محتوا در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی پاسخ نوجوانان و جوانان را در خصوص دفاع مقدس بدهیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان همچنین در خاتمه سخنان خود از راه‌اندازی کمیته ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس اهل سنت در این مرکز خبر داد.

انتهای پیام
captcha