شرکت بیش از هزار نفر از روحانیون در طرح مهرواره اوج
کد خبر: 3998548
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد:

شرکت بیش از هزار نفر از روحانیون در طرح مهرواره اوج

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از روحانیون اهل سنت و تشیع در طرح مهرواره اوج شرکت کردند.

ارسالی یکشنبه// شرکت بیش از هزار و 700 نفر از روحانیون اهل سنت و تشیع در طرح مهرواره اوجبه گزارش ایکنا از گلستان، رضا دیلمی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در مراسم تفاهم نامه مشترک همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی گلستان و مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور که امروز 28 شهریور در سالن شهید سردار سلیمانی این اداره برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی40 سال را با عزت و اقتدار طی کرد. 40 سالگی که در آن حقیقتاً تفکر امامین انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا داشت.

وی بیان کرد: در سخنان مقام معظم رهبری صحبت از فرهنگ و قرارگاه‌های فرهنگی است و این نشان می‌دهد که ما  وارد یک جنگ تمام عیار ادراکی و شناختی شدیم و همه نهاد‌های متولی فرهنگی برای تحقق گام دوم انقلاب و رویارویی با دشمن برای بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی باید محکم تر قدم بردارند.  

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه یکی از کارهای مهم پیامبر(ص) ساخت مساجد برای حل مشکلات جامعه بود، افزود: یک مسجد پویا و تحول‌گر باید در شئونات مختلف رسالت نبوی و علوی را دنبال‌ کند و بتواند در حل موضوعات مختلف اعم از اجتماعی و فرهنگی راه‌گشا مردم باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری مساجد را پایگاهی برای نهضت مواسات و همدلی بیان کردند و فرمودند نهضت همدلی و مواسات احیا شود و مرکز آن باید در مساجد باشد.

دیلمی به نقش بی‌بدیل مسجد به‌عنوان کانون جریان امامت و ولایت و شکل‌گیری نظام امت و امامت در قامت محلات، اشاره کرد و گفت: برای تقویت ارائه عمومی مردم برای حل مشکلات و مسائل خود در قامت مساجد و همچنین جریان‌سازی و احیای ظرفیت مساجد در گفتمان‌سازی مؤلفه‌های حکمرانی دینی و نقش‌آفرینی امامان مساجد بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در یک حرکت عظیم جمعی با محوریت مساجد و با نقش‌آفرینی شبکه امامت، عملیاتی را با عنوان مهرواره اوج با شعار «ارتقای خدمت‌رسانی مساجد» آغاز کرده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ایجاد انگیزه مجدد برای ورود به عرصه خدمت و حل مسئله و ارتقای جایگاه شبکه امامت برای جلب مشارکت مردم برای حل مسئله و ایجاد حلقه مشورتی و عملیاتی در قامت محلات از اهداف مهم این مهرواره است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در گلستان بیش از دو هزار  و 900 مساجد در اهل سنت و تشیع داریم، افزود: برای لبیک به ندای امام امت مهرواره اوج طی هشت‌گام عملیاتی  می‌شود که می‌توان ارزیابی اولیه شبکه برای حل مشکلات منطقه‌ای به وسیله مردم با استفاده از ظرفیت شبکه معلمین، طلاب، بانوان محله، تشکل‌های دینی و قرآنی و توانمند‌سازی شبکه راهیابی و امامت و برگزاری نشست‌های همفکری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 700 نفر از روحانیون اهل سنت و تشیع در طرح مهرواره اوج شرکت کردند، تصریح کرد: امیدواریم مهرواره اوج همانند مهرواره همدل با محوریت مساجد با همت تشکل‌های دینی و قرآنی جریان‌سازی فاخری در قامت محلات برای حل مشکلات موجود در محله توسط مردم ایجاد کند.

 

انتهای پیام
captcha