اهمیت مشارکت خیران در ساخت بناهای دانشگاهی
کد خبر: 3993819
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد:

اهمیت مشارکت خیران در ساخت بناهای دانشگاهی

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مشارکت خیران در ساخت بناهای دانشگاهی، گفت: حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی می‌تواند نقطه اول سرمایه‌گذاری برای رشد جایگاه علمی استان باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی هفتم شهریورماه در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان شهرکرد در هفته دولت، اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و همدلی درون کشور، خدمت بی‌منت و کار شبانه‌روزی شاخصه عبور از مشکلات است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در چهارمحال و بختیاری از جمله ناحیه صنعتی و تخصصی بادام،، افزود: دانشگاه باید به سمت جذب رشته‌های تخصصی در حوزه فرآوری محصولات بادام حرکت کند، چرا که چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد از بادام کشور را تولید می‌کند و دانشکده کشاورزی باید در این حوزه نقش جدی داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مشارکت خیران در ساخت بناهای دانشگاهی، گفت: حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی می‌تواند نقطه اول سرمایه‌گذاری برای رشد جایگاه علمی چهارمحال و بختیاری باشد.

ساخت خوابگاه دانشجویی ام‌البنین(س) با مشارکت خیران

در ادامه سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه در در این دانشگاه بالغ بر ۱۳۰ هزار متر مربع زیربنای فضای آموزشی وجود دارد، اظهار کرد: این زیربناها در سه پردیس شهرکرد، فارسان و بروجن واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل تقویت‌کننده دانشگاه‌ها وجود خیران است، افزود: بر اساس اساسنامه وزارت علوم، صندوق بنیاد خیران در کشور تشکیل شده است، در دانشگاه شهرکرد نیز سالن شهید روحی به همت خانواده این شهید و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری با کمک حاج قربانعلی رئیسی ساخته شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه بنیاد ۱۵ خرداد، خوابگاه 4500 متری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان را ساخته‌اند، ادامه داد: خوابگاهی دیگر با ۹۶ سوئیت و به همت یکی از خیران هم‌استانی مقیم کشور کویت نیز در دانشگاه شهرکرد بنا شده است.

کریمی با بیان اینکه کارهای عمرانی طی چند سال گذشته در سطح دانشگاه شهرکرد انجام شده است، گفت: دانشکده کشاورزی یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه بوده که با بررسی‌های صورت‌گرفته در سال ۹۴، مقاوم‌سازی این دانشکده صورت گرفت، خوابگاه‌های دانشجویی نیز در دانشگاه وجود دارد که قدمت آنان بالغ بر ۳۵ سال بوده و نیازمند همکاری خیران برای مقاوم‌سازی و بهسازی هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به دو پروژه مهم در این دانشگاه، افزود: خوابگاه ام‌البنین(س) با زیربنای 4020 متر شامل ۹۶ سوئیت با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان، امروزه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه دیگر که امروز افتتاح می‌شود، دانشکده دامپزشکی است که کلنگ آن در سال ۸۶ بر زمین زده شد، به‌دلیل تزریق بودجه‌های کم این کار به تعویق افتاد، برای این ساختمان ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است و این دانشکده، ۹ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد.

انتهای پیام
captcha