با کشمکش‌های سیاسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد
کد خبر: 3993815
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

با کشمکش‌های سیاسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه مسائل مرتبط با تعاملات جهانی باید با تدبیر، حوصله و دقت دنبال شود، خاطرنشان کرد: با دعوا و کشمکش‌های سیاسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، در هر جایی شاهد همدلی و هم‌افزایی بودیم، مشکلات حل شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، هفتم شهریورماه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه قطعا در همه مواقع نقدهایی بر عملکرد مدیران وجود دارد، اظهار کرد: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در بدو آغاز کار بسیار هوشمندانه و حرفه‌ای برای پیگیری مشکلات تصمیم‌گیری کردند تا با استاندار همراهی کنند.

وی افزود: بخشی از مدیران استانی کشش لازم برای حل مشکلات استان را نداشتند، این مسئله در سطح کلان و استان‌ها نیز وجود دارد، این عملکرد ضعیف برخی از مدیران باعث می‌شود مشکلات دیده نشود.

وی با اشاره به آغاز به‌کار دولت سیزدهم، عنوان کرد: دولت مستقر شده است و عزل و نصب‌ها در حال انجام است، گاهی در زمان انتخابات از سوی روسای جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی وعده‌های به مردم داده می‌شود، اگر این وعده‌ها در حد اختیارات آن فرد نباشد، محقق نشدن آن باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه می‌شود.

عباسی بیان کرد: کشور با مشکلات بسیاری از جمله تورم، تحریم، کرونا، مشکلات صادرات نفت، کمبود بودجه و ... مواجه است، به‌طور یقین با انسجام، همکاری و هم‌افزایی بین سه قوه می‌توان به کاهش مشکلات امیدوار بود، قطعا دعواهای سیاسی باوجود مشکلاتی که بر کشور حاکم است، به سرانجام نمی‌رسد.

استاندار در ادامه با اشاره به مشکلات کشور در بیش از چهار دهه گذشته، یادآور شد: دشمنان جمهوری اسلامی در این مدت از هیچ‌گونه دشمنی علیه مردم ایران کوتاهی نکردند، ترورهای شخصیت‌های مهم کشور، تحریم و ... گویای این مسئله است، دشمنی‌ها هم‌چنان نمود دارد و می‌بینیم که حتی کشورمان در بحث واردات دارو نیز دچار تحریم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل مرتبط با تعاملات جهانی باید با تدبیر، حوصله و دقت دنبال شود، خاطرنشان کرد: با دعوا و کشمکش‌های سیاسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، در هر جایی شاهد همدلی و هم‌افزایی بودیم، مشکلات حل شد.

افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در شهرکرد

در ادامه عبدالعلی ارژنگ، فرماندار شهرکرد با اشاره به افتتاح ۲۳ پروژه در هفته دولت امسال در سطح این شهرستان، اظهار کرد: این تعداد پروژه توسط ۱۱ دستگاه اجرایی در قالب هفت نوع کاربری از جمله زیرساخت، آموزشی، کشاورزی، دامپروری، ورزشی، صنعتی و خدماتی با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرکرد افزود: بسیاری از این پروژه‌ها، پروژه‌های زمانبر بوده که مدت‌ها به عنوان پروژه نیمه تمام بر زمین مانده و با تلاش جدی مدیران استانی به بهره‌برداری رسیده است، همچنین این پروژه‌ها منجر به اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر در سطح شهرستان شده است.

وی از کلنگ‌زنی چهار پروژه در سطح شهرستان شهرکرد خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها توسط سه دستگاه اجرایی و در قالب دو نوع کاربری با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد تومان، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

ارژنگ با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بودندT اما به دلیل تکمیل نشدن در پروژه‌های هفته دولت گنجانده نشدند، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها خانه جوان شهرکرد بوده که در ایام هفته دولت دو سال گذشته کلنگ‌زنی آن انجام و هم‌اکنون از پیشرفت ۹۸ درصدی برخوردار  است، امیدواریم هرچه سریع‌تر به عنوان نخستین خانه جوان چهارمحال و بختیاری به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی به برخی از پروژه‌های شاخص که از اعتبارات ملی بهره‌مند شدند اشاره کرد و گفت: کلنگ‌زنی محور شهرکرد به شلمزار هفته دولت سال گذشته انجام شد و در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برخی قطعات آن به مرحله آسفالت رسیده است، ۱۴ کیلومتر از این محور در محدوده شهرستان شهرکرد قرار دارد سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری رسید و به دلیل آمار بالای تصادفات در این محور، امید است این پروژه به سرانجام برسد و یکی از آرزوهای دیرینه مردم محقق شود.

فرماندار شهرکرد ادامه داد: محور شهرکیان به طاقانک از دیگر مطالبات جدی مردم بود که بخشی از اقدامات در سال گذشته و بخشی در سال جاری در حال انجام است، به‌طور متوسط دو قطعه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین پروژه کمربندی شمالی که پیش از هفته دولت به بهره‌برداری رسید یکی از پروژه‌هایی بوده که از اعتبارات ملی برای تکمیل آن استفاده شده است.

وی بیان کرد: پروژه غیر همسطح هفشجان حدود ۱۱.۷ میلیارد تومان اعتبار برخوردار بوده که هم‌اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار است، البته این پروژه مقطعی با مشکلاتی مواجه بوده اما اکنون، اقدامات لازم در حال انجام است.

ارژنگ در ادامه کلینیک دندانپزشکی رسالت چالشتر با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد، مدرسه هجرت اشکفتک با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد، مرکز جامع سلامت اشکفتک با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و احداث پارک محله‌ای در ناحیه غرب شهرکرد با پیشرفت ۸۵ درصد را از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرکرد بیان کرد و گفت: خوشبختانه این ظرفیت در سطح شهرستان شهرکرد فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۵۰ درصد کشت گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری مربوط به شهرستان شهرکرد بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳ هکتار گلخانه در سطح شهرستان در حال احداث بوده و برای ۱۰۲ هکتار گلخانه پروانه تاسیس گرفته شده است، با این اقدامات، ۱۱۵ هکتار به کشت گلخانه‌ای شهرستان افزوده خواهد شد و با ایجاد چنین اقداماتی، تاثیرات اساسی در حوزه مسائل اقتصادی شهرستان نمایان خواهد شد.

فرماندار شهرکرد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری این شهرستان، تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته ۹ طرح مهم سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۵۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان شهرکرد در دست مطالبه و برخی مرحله اجرایی آن‌ها آغاز شده که از جمله آن‌ها مجتمع گردشگری و اقامتی سه راهی شهرک منظریه بوده است، همچنین مجوز فعالیت سه اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای وانان، دستگرد امامزاده و مرغملک اخذ شده که با انجام این اقدامات در حوزه گردشگری تحولاتی در سطح این شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha