بهره‌برداری از 919 پروژه طی هفته دولت در فارس
کد خبر: 3993294
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

بهره‌برداری از 919 پروژه طی هفته دولت در فارس

استاندار فارس از بهره‌برداری 919 پروژه با اعتبار حدود 25 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره طی هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر پنج‌شنبه، چهارم شهریورماه در جلسه ویدئوکنفرانس با وزیر کشور، گفت: در هفته دولت امسال ۹۱۹ پروژه با هزینه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیک پنجم کرونا در این استان رخ داده و تقریبا به قله رسیده است، افزود: چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۰ هزار و ۳۹۸ تست کرونا در استان فارس صورت گرفته و ۳۰ درصد آن‌ها مثبت بوده است، گفت: ۹۵ درصد بهبودی در مبتلایان کرونا رخ داده است و دو هزار و ۴۹۹ تخت به‌منظور بستری عادی مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۹۸ درصد آن اشغال شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ۴۷۸ تخت بستری ویژه‌ برای مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۸۷ درصد آن‌ها اشغال هستند، ادامه داد: کل بیماران کرونایی فارس چهار هزار و ۹۸۷ نفر است که دو هزار و ۸۷۳ بیمار دائم و دو هزار و ۱۱۴ نفر بستری موقت و ۶۰۰ نفر بستری دائم روزانه کرونا در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۱ دوز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده است، افزود: ۹۵۶ هزار نفر نوبت اول و ۴۷۷ هزار نفر نوبت دوم واکسن را در استان فارس دریافت کرده‌اند.

استاندار فارس بیان کرد: راه‌اندازی سه بیمارستان پشتیبان کرونایی با ظرفیت ۱۵۵ تخت، ایجاد دو هزار تخت سرپایی به‌صورت موقت در بیمارستان‌های کرونایی و بازدید از بیمارستان‌های درگیر با کرونا از اقدامات مدیریت بیماری کرونا در استان در روزهای اخیر بوده‌ است.

رحیمی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم سرعت واکسیناسیون افزایش یابد، اقلام ضروری بیمارستان‌ها تهیه شود، پرداخت فوری مطالبات کادر درمان و تفویض اختیارات به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به هزینه‌ای برای استفاده از اعتبارات عمرانی برای مدیریت بهتر بیماری کرونا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس افزود: توجه به موضوعات معیشتی و تأمین اقلام ضروری اساسی مانند نان و اقلامی مانند سیمان که به‌دلیل ورود به بورس دچار مشکلاتی شده است پیشنهاد می‌شود در دستورکار قرار داشته باشد.

رحیمی بیان کرد: کارمندان وزارت کشور که در همه بحران‌ها حضور دارند و وظایف خود را انجام می‌دهند از کمترین حقوق و مزایا برخوردارند که این موضوع نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha