وجود 2300 آزاده جانباز در مازندران
کد خبر: 3993105
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

وجود 2300 آزاده جانباز در مازندران

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه 2 هزار و ۳۰۰ آزاده مازندرانی هم مدال افتخار آزادگی و هم جانبازی را دارند، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه جمع‌آوری شد که بخشی از آن تبدیل به کتاب شد.

جمع‌آوری ۳۰۰۰ ساعت مصاحبه از آزادگان مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، صبح امروز سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن، اظهار کرد: ۲۶ مرداد آغاز روز آزادی اسرای دربند زندان‌های بعثی عراق به نام روز ورود آزادگان به میهن نامگذاری شد.

وی افزود: رژیم بعثی عراق از اوائل جنگ و قبل از آن تعدادی از مردم عادی ما اعم از زنان، مردان و نیرو‌های نظامی به ویژه ارتش و سپاه و نیرو‌های بسیجی را به اسارت گرفته بودند، اما ما این قدرت را داشتیم که از بعثی‌ها در عملیات‌های مختلف اسیر گرفتیم.

سردار ملکی با اشاره به شکنجه‌هایی که آزادگان در زندان‌های بعثی عراق دیدند، از آنان به عنوان گل‌های مقاومت و صبوری و ایثار یاد کرد و اظهار کرد: آزادگان با تفکر، بینش و رفتار انقلابی در اردوگاه‌های دشمن هم آزاده بودند و از تفکر امام(ره) پاسداری می‌کردند و به آن می‌پرداختند و باعث تغییر رفتار زندانبان‌های بعثی می‌شدند.

وی ادامه داد: آزادگان با تحمل سختی‌هایی مکانی و فشار‌های روحی و جسمی، ایستادگی و مقاومت کردند و در بند دشمن از خود ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها به نمایش گذاشتند.

این مسئول با بیان اینکه این تفکر، مقاومت و استقامت آزادگان را باید به عنوان کلاس درس بدانیم و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم، گفت: این حماسه‌ها باید در سینه تاریخ ایران اسلامی برای همیشه ثبت بشود که ایرانی در اسارت دشمن اسیر نیست و باید در زندان دشمنان هم آزاده باشد.

وی با بیان اینکه آزادگان در اسارت آزاده بودند و باید فرهنگ ارزشی آزادگان را پاس بداریم، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ترویج این فرهنگ تلاش کنند و آن را به آیندگان منتقل کنند و در حفظ این ارزش‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و ۳۰۰ آزاده مازندرانی هم مدال افتخار آزادگی و هم جانبازی را دارند، اظهار کرد: این اداره‌ کل از سال گذشته در بحث جمع آوری خاطرات آزادگان به طور انسجام یافته و سازماندهی شده ورود پیدا کرد و تاکنون بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه جمع‌آوری شد که بخشی از آن تبدیل به کتاب شد.

وی از آزادگان خواست خاطرات خود را در اختیار این اداره‌ کل قرار بدهند تا با ثبت آن در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برای آیندگان به یادگار بماند.

انتهای پیام
captcha