بخش بزرگی از استواری تاریخ سترگ انقلاب را مدیون آزادگانیم
کد خبر: 3991329
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
اوحدی در سالروز بازگشت آزادگان:

بخش بزرگی از استواری تاریخ سترگ انقلاب را مدیون آزادگانیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی 26 مردادماه روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را به همه آزادگان سرافراز و خانواده‌های گرانقدر آنها تبریک گفت.

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامیبه گزارش ایکنا؛ متن پیام سعید اوحدی به شرح زیر است:

روز 26 مرداد ماه 1369 میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک وطن نهادند. صلابت ایثار و رشادت آزادگان عزیز چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت، برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری است که عظمت ایثارگران این مرز و بوم را به جهانیان و به ویژه قدرت‌های استکبار نشان داد. آزادگان عزیز با تأسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پر شکوه اسلام، بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب را در جهان دربند استکبار و ستم معنا کردند.

روز باشکوه بازگشت افتخارآفرین و پرمهر و با صلابت آزادگان عزیز را به میهن اسلامی گرامی می‌داریم و بر سیره آنان در ایثار و ایثارگری در بستر فرهنگ غنی ایثار و شهادت فخر می‌ورزیم. بی‌شک بخش بزرگی از استواری تاریخ باعظمت و سترگ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون این استقامت عزت‌مندانه آزادگان و ایثارگران است. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «عزت، قدرت و صدرنشینی هر ملت در تاریخ به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد و استقامت پیروز عزیزان آزاده ملت ایران را در صدر نشانده است».

بازگشت آزادگان سرافراز نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش و ثبات قدم و مداومت در مسیر نیل به آرمان‌های اسلام و انقلاب و حقانیت ما در نبرد با دشمن بود. به رغم گذشت سالیان هنوز هم کام مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت این رخداد فرخنده شیرین است.
در این روز بزرگ و به یاد ماندنی شأن و منزلت همه آزادگان عزیز و خانواده‌های گرانقدرشان که در راه دفاع از وطن و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی رنج اسارت را به جان خریدند و همچنین یاد و خاطره همه آزادگان شهید از جمله سید آزادگان حجت الاسلام ابوترابی را گرامی می‌داریم.

اینجانب 26 مردادماه روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را خدمت همه آزادگان سرافراز و خانواده‌های گران‌قدرشان که اجر آنان بواسطه تحمل رنج اسارت عزیزانشان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه عزیزان مسألت دارم.

انتهای پیام
captcha