شهدای خبرنگار تعهد خود را با تقدیم جان امضا کردند
کد خبر: 3989161
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شهدای خبرنگار تعهد خود را با تقدیم جان امضا کردند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند، خداوند خریدار جان آنهاست، بیان کرد: خبرنگاران شهید انسان‌هایی بودند که تعهد خود را با تقدیم جان خود امضا کردند.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، به‎مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، گلزار شهدای خرم‌آباد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و رئیس شورای شهر خرم‌آباد، خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان لرستان غبارروبی و گلباران شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهید حیدریان و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران شهید انسان‌هایی بودند که تعهد خود را با تقدیم جان خود امضا کردند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند، خداوند خریدار جان آنهاست، ادامه داد: خداوند به کسانی‌ که در راه خدا قتال می‌کنند وعده بهشت داده و این وعده در کتا‌ب‎های تورات و انجیل و قرآن نوشته شده است.

شاهرخی با یادآوری اینکه شهدای خبرنگار قلم خود را با خون‌شان آمیختند تا به جامعه آگهی‌بخشی بدهند، ادامه داد: دنیا بدون خبرنگاران، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تیره و تار است، اگر خبرنگاران نباشند واقعیات منعکس نمی‌شود، چراکه اهل قلم به‌دنبال چرایی و چگونگی رویدادها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه خبرنگاران به‌دنبال تجزیه و تحلیل برای رسیدن به حق هستند و می‌خواهند حق را با دقت به جامعه منتقل کنند، افزود: در این عرصه ممکن است کسانی باشند که با بیان واقعیات مخالف باشند، چراکه منافع آنان به خطر می‌افتد، لذا خبرنگاری امری مسئولیت‌آور، پرمخاطره و دشوار است.‌ خبرنگاری تأثیرگذار است، مسئولیت می‌آورد و برای انسان ایجاد وظیفه می‌کند تا واقعیات را منعکس کند.

وی با یادآوری اینکه در این مرحله که کار دولت جدید شروع شده باید با بصیرت و آگاهی پیشرفت و توسعه استان را دنبال کنیم، افزود: اگر کشور نیاز به تحول دارد لرستان نیاز تحول به همراه جهش دارد. بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد، مدیرانی به این استان آمدند ولی هر چه هست وضعیت موجود است که رضایت‌بخش نیست و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در این دوره بتوانیم استان را به جهات مختلف ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: مردم می‌خواهند از تورم، بیکاری و عدم رونق مطلوب رهایی پیدا کنند و این امر در سایه رسالت مسئولیت‌آور رسانه‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha