هیئت‌های مذهبی یزد در آزادی زندانیان مشارکت می‌کنند
کد خبر: 3988327
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

هیئت‌های مذهبی یزد در آزادی زندانیان مشارکت می‌کنند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: هیئت‌های مذهبی استان یزد در قالب اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کنند.

هیئت‌های مذهبی یزد در آزادی زندانیان مشارکت می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، امروز، 12 مرداد در نشست مشترک این ستاد با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان و شهرستان در زمینه اجرای هر چه بهتر پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» اظهار کرد: سال گذشته با حضور هیئت‌ها و مردم دارالعباده استان یک میلیارد و 400 میلیون تومان در ایام ماه محرم جمع‌آوری شد که با این مبلغ، 40 مددجو به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی افزود: در قالب اجرای این طرح در سال گذشته، هیئت‌هایی از جمله هیئت باغ گندم، مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت آباد، جوادالائمه، پیر و برج، کشکنو، سیدفتح‌الدین رضا، جان نثاران اسلامیه، انصار ولایت، نینوا صفائیه، عاشقان نینوا کوی باهنر، کوی علیا، گازرگاه، خیرآباد و آل یاسین در مجموع 555 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: 440 میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

عظیمی با اشاره به قدمت بالای روضه‌خوانی در استان یزد گفت: از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم‌های روضه‌خوانی در منازل قدیمی و سنتی برگزار که قدمت بعضی از این روضه‌خوانی‌ها به بیش از 200 سال می‌رسد که در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزادارن حسینی هزینه این مجالس در مجموع 210 میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند و مابقی این مبلغ یعنی 195 میلیون تومان به صورت انفرادی و حضور خیران یا واریز به حساب‌های ستاد دیه استان بوده است.

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این نشست از همکاری این سازمان با ستاد دیه استان در ایام ماه محرم برای اجرای هرچه بهتر این پویش خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته مردم این استان ثابت کردند که در این ایام در کنار عزاداری بی نظیرشان دستگیر افراد ضعیف جامعه به ویژه مددجویان جرائم غیر عمد بوده‌اند.

وی ادامه داد: با جلسات متعددی با روحانیان و واعظانی که در این ایام در مجالس جهت ایراد سخنرانی حضور خواهند یافت، پرداختن به موضوع این پویش تأکید خواهد شد .

سلطانی بیان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی دقیق امسال نیز برای دومین سال متوالی این پویش را اجرا تا در کنار عزاداری با شکوه مردم این استان شاهد مشارکت در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باشیم .

حبیب‌الله رضایی، رئیس شورای مذهبی شهرستان یزد نیز در این نشست به آسیب‌شناسی طرح اجرایی در سال گذشته پرداخت و در ادامه در خصوص همکاری با ستاد دیه استان در راستای اجرای هرچه بهتر این پویش قول مساعد داد.

وی گفت: برای اجرای هر چه بهتر این پویش جلساتی با مسئولان هیئت‌ها برگزار خواهد شد و در همین راستا نیز نامه‌ای با موضوع کمک آنها به این ستاد مردمی تنظیم و در بیانیه شورای مذهبی هیئت‌ها کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب این پویش درج خواهد شد .

انتهای پیام
captcha