قانون‌گذاران برای داشتن جامعه قرآنی زمینه مناسب فراهم کنند
کد خبر: 3985992
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

قانون‌گذاران برای داشتن جامعه قرآنی زمینه مناسب فراهم کنند

دبیر ستاد مردمی انس با قرآن کریم استان قم با بیان اینکه وقتی جامعه ما قرآنی شود تمدن نوین اسلامی نیز روز به روز نزدیک‌تر خواهد شد، افزود: بطور جدی می‌طلبد که قانون‌گذاران نیز ورود پیدا کنند و با در نظر گرفتن مشوق‌ها و امتیازاتی بستر و زمینه را برای شکل‌دهی جامعه قرآنی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید عسکری‌نژاد، دبیر ستاد مردمی انس با قرآن کریم استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه طرح قرآنی «یاوران قرآن» به همت ستاد مردمی انس با قرآن کریم استان راه‌اندازی و حلقه‌های قرآن ذیل این طرح تشکیل شده است، اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآنی به صورت هفتگی سبب ایجاد انگیزه در میان خانواده‌ها می‌شود و با این کار می‌توان عموم مردم را در محافل قرآنی گرد هم آورد، چرا که ما نیاز به معرفی قرآن به عنوان عامل پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی داریم.

وی ادامه داد: در این جلسات قرآنی که فرزندان و خانواده‌ها همراه با هم حضور پیدا می‌کنند سبب استحکام رابطه والدین و فرزندان شده و به این طریق می‌توانیم در راستای فرهنگ انس با قرآن گام‌های جدی تری برداریم؛ همچنین کمک مالی و معنوی خانواده‌ها را برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز داشته باشیم.

دبیر ستاد مردمی انس با قرآن کریم معرفی خانواده قرآنی بعنوان الگویی زنده برای فرزندان، ایجاد انگیزه در فرزندان در جهت ارتباط گیری با مفاهیم معنوی قرآنی و شناساندن مسجد بعنوان پایگاه معنوی خانواده‌ها و تقویت بنیان خانواده بوسیله ارتباط گیری با مساجد، تقویت زیرساخت‌های مردمی، دخیل کردن خانواده‌های قرآنی در رفع مشکلات اجتماعی را از جمله اهداف حلقات قرآنی طرح «یاوران قرآن» برشمرد.

وی بیان کرد: در طرح یاوران قرآن به دنبال مشارکت هر چه بیشتر افراد در حلقات قرآنی جهت افزایش و بالا بردن سطح کیفی اعتماد به نفس آنها به ویژه در رده کودک و نوجوان با هدف آمادگی آنها برای نقش پذیری در اجتماع هستیم.

عسکری‌نژاد تصریح کرد: برای پویا نگه داشتن حرکت قرآنی و داشتن جامعه قرآنی باید در محلات گردهمایی قرآنی در مسجد هر محل برگزار شود و این سبب می‌شود که جوانان و مردم از یک طرف انس بیشتر با قرآن کریم بگیرند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری ‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه حکومت اسلامی به مقوله انس با قرآن کریم، گفت: وقتی جامعه ما قرآنی بشود تمدن نوین اسلامی نیز روز به روز نزدیک تر خواهد شد پس بطور جدی می‌طلبد که قانون گذاران نیز ورود پیدا کنند و با در نظر گرفتن مشوق‌ها و امتیازاتی بستر و زمینه را برای شکل دهی جامعه قرآنی فراهم کنند؛ بعنوان مثال تصویب کنند هر فرد چه استاد چه قرآن‌آموز اگر یک سال بطور هفتگی در حلقات و محفل انس با قرآن جمعی شرکت کنند از اولویت در استخدام و بهره‌مندی خدمات اجتماعی برخوردار شود.

عسکری‌نژاد تأکید کرد: در امر آموزش قرآن نیز نباید با عجله و شتاب زدگی عمل کرد چه بسا که افراط در آموزش قرآن کریم به نوعی تفریط را در پی خواهد داشت، به عبارتی درصد بالایی از جامعه توان دریافت فوری نکات پیچیده علم تجوید و صوت لحن را در مرحله اول نداشته  و در نتیجه با این اوصاف می‌طلبد با در اختیار گذاشتن مشوق‌های اجتماعی زمینه جذب را به سمت گزارهای دینی و قرآنی فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha