حفظ جایگاه محرم و صفر محور ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 3981336
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

حفظ جایگاه محرم و صفر محور ارزش‌های اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، گفت: طبق فرمایشات رهبری، حفظ جایگاه محرم و صفر محور ارزش‌های اسلامی و حیات و ممات فرهنگ کشور است.

حفظ جایگاه محرم و صفر محور ارزش‌های اسلامی استحجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: طبق فرمایشات رهبری، حفظ جایگاه محرم و صفر محور ارزش‌های اسلامی و حیات و ممات فرهنگ کشور است.

وی بیان کرد: آحاد مردم متدین ایران اسلامی همواره در پاسداشت میراث ارزشمند حرکت عظیم قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) ثابت کردند که همیشه دایه دار و مصداق عینی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا هستند.

حجت‌الاسلام ستوده، تصریح کرد: این فرهنگ غنی در کشور یک ابزار مهم در برابر هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است و تاکنون توانسته ایم با اتکا به این فرهنگ غنی در مقابل جبهه فرهنگی مقاومت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، با اشاره به این که تبیین زمینه ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی نوجوانان و جوانان اولویت اساسی است، بیان کرد: باید از این الگو‌ها با تلاش مدیران فرهنگی اقدام شود تا بتوانیم جایگاه اصلی این ارزش‌ها را در استان حفظ و نگهداری کنیم که در این زمینه افزایش حضور نسل جوان و امروزی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا سال گذشته نیز مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تحت شعاع این بیماری قرار گرفت، اما در سال‌جاری با تدابیر اتخاذ شده تلاش خواهیم کرد این آئین‌ها با شور خاصی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ستوده، تاکید کرد: برنامه‌های عزاداری شهر اردبیل همزمان با شهادت مسلم بن عقیل(ع) آغاز می‌شود و پس از برگزاری آئین‌های تشت گذاری برنامه‌های عزاداری در بازار، آئین‌های روز‌های تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، یادآور شد: طبق سنوات دیرینه محله عالی قاپو اردبیل با برگزاری مراسم عزاداری حضرت مسلم بن عقیل(ع) به پیشواز ماه محرم رفته و با نجوای یا حسین(ع) عزاداری ماه محرم آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق پروتکل‌های اعلامی برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته باید به فاصله هر نفر ۴ متر مربع باشد و مراسم عزاداری در فضای باز شهر‌های قرمز یک ساعت و در شهر‌های نارنجی ۷۵ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون ماسک، گندزادیی و... خواهد بود و مسجدروی ممنوع خواهد بود.

حجت‌الاسلام ستوده، اظهار کرد: مدیریت عزاداری‌های استان جزو اولویت‌ها است و تمامی مصادیق عزاداری ماه محرم و صفر طبق سنوات قبل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha