طرح «یاریگران آموزش» در ۷۸۷ مدرسه استان گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3981205
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

طرح «یاریگران آموزش» در ۷۸۷ مدرسه استان گلستان اجرا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر به طرح «یاریگران آموزش» برای دانش آموزان از طریق برنامه شاد اشاره کرد و افزود: طرح یاریگران آموزش در ۷۸۷ مدرسه برای آگاهی بخشی و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد در مدارس اجرا می‌شود.

ارسالی چهارشنبه//طرح یاریگران آموزش  جهت آگاهی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در 787 مدرسه اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از گلستان، محمود رضا روحانی فرد، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز 9 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: مبارزه  و مقابله با مواد مخدر در چهار دهه اخیر به‌عنوان یک مسئله پیچیده و سخت حائز اهمیت بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت رهبر معظم انقلاب حوزه آسیب‌های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی رزمندگان توانست بر دشمنان فائق بیاید اما مواد مخدر که امروزه بیشتر جوانان را درگیر و آنها را دچار سردرگمی در کار کرده است نوعی از جنگ نرم دشمن است و لذا باید هوشمندانه با این جنگ نرم مبارزه کرد.

روحانی فرد به طرح یاریگران آموزش برای دانش آموزان از طریق برنامه شاد اشاره کرد و افزود: طرح یاریگران آموزش در 787 مدرسه  برای آگاهی بخشی و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد در مدارس اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از 170هزار نفر در گلستان  درگیر مواد مخدر هستند، تصریح کرد: سعی شده برای معتادان که بعد از یک دوره درمان و بازگشت به زندگی سالم تیم نظارت و مستمر بر درمان تشکیل شود تا زمینه توانمندسازی آنها برای اشتغال مدام صورت گیرد تا این افراد پس از آن دوره سخت راحت تر به جامعه باز گردند.

وی با بیان اینکه 137 مبلغ و روحانی از قم در مراکز و مساجد و محلات در جهت آگاهی بخشی و پیشگیری از اعتیاد خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: از 56 نقطه از محلات آسیب‌پذیر در گلستان تاکنون 43 نقطه شناسایی شده که توسط مبلغین اعزامی جهت آگاهی از خطرات اعتیاد در جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha