نقش محوری آستان قدس رضوی در نشر معارف و آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 3980847
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

نقش محوری آستان قدس رضوی در نشر معارف و آموزه‌های قرآنی

مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) گفت: آستان قدس رضوی نقش مركزی و محوری در نشر معارف دين به ويژه آموزه‌های قرآن ایفا می‌کند.

نقش محوری آستان قدس رضوی در نشر معارف و آموزه‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، معتز آقایی، مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) با اشاره به همکاری عتبات مقدس برای تحقق اهداف قرآنی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی همه اماکن مقدسه در کشور با محوریت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه صورت می‌گیرد، اما آستان قدس رضوی که گوهر بی‌بديلی همچون حضرت علی‌بن موسى‌الرضا(ع) را در بر گرفته، نقش مركزی را در نشر معارف دين و به ويژه آموزه‌های قرآن، ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی اعتاب و بقاع مقدسه همچون سياراتی در مدار خود حول خورشيد آستان قدس رضوی می‌چرخند و از او نور و پرتو می‌گيرند، همچنین از آنجا كه اقبال مردم به زيارت آن امام همام بی‌نظير است، قطعا فرصت آموزش قرآن و فعاليت‌های تبليغی و ترويجی آن بسيار مغتنم خواهد بود.

نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن، یک بستر مناسب ملی

معتز آقایی با اشاره به اجرایی شدن طرح «من قرآن را دوست دارم»؛ نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن با مشارکت اعتاب مقدسه سراسر کشور، افزود: همکاری و تبادل تجربه‌ عتبات مقدس بستر مناسبی برای تحقق اهداف قرآنی است و در این قالب می‌توان ایده‌های جدید را در عرصه قرآن ارائه داد تا به ملموس شدن فعالیت‌ها نیز کمک کند.

این استاد قرآن تصریح کرد: با تدابيری كه كارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با محوريت آستان قدس رضوی به‌عنوان مسئول دبيرخانه، اتخاذ کرده‌اند، سعی خواهیم کرد در گام اول آشنايی با قرآن كه روخوانی و قرائت صحيح آن است، فرهنگ عمومی قرآن‌خوانی را در جامعه و در بين اقشار مختلف مردم ترويج كنیم.

وی افزود: در اجرای این طرح، اعتاب مقدسه می‌توانند آستان قدس رضوی را به عنوان قطب فرهنگی كشور همراهی کنند و مركز آموزشی کارآمدی در نقاط مختلف کشور باشند.

آقایی گفت: اگر همانطور كه فرهنگ زيارت بين مردم جا افتاده است، فرهنگ قرآن‌خوانی نيز جريان پیدا کند، شک نكنيد مردم همانند زيارت به شکل فراگیر به آموزش قرآن روی خواهند آورد.

مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) ابراز کرد: آثار و بركات مادی و معنوی قرآن و به‌ويژه حفظ آن بر هيچ كس پوشيده نيست و ارتباط دائمی با قرآن مزيد بر اينكه بر نورانيت و قرب انسان به خداوند می‌افزايد، باعث دوری از معاصی و گناهان می‌شود.

انتهای پیام
captcha