ترسیم رشادت‌های خرمشهر برای آینده‌سازان درسی فراموش ناشدنی است
کد خبر: 3973353
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
استاندار خراسان‌جنوبی:

ترسیم رشادت‌های خرمشهر برای آینده‌سازان درسی فراموش ناشدنی است

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، گفت: بازخوانی این رخداد سترگ و ترسیم رشادت‌های فرماندهان و سربازان جان بر کف نظام در رویارویی با دشمنان در آن قطعه از تاریخ انقلاب، برای آینده‌سازان این سرزمین، درسی به یادماندنی و فراموش ناشدنی است.

ترسیم رشادت‌های خرمشهر برای آینده‌سازان درسی فراموش ناشدنی استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«به نام خدا

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. امام خمینی(ره)

روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در پی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، خرمشهر از دست متجاوزان عراقی آزاد شد. در این نبرد نابرابر، ضربه‌ای سهمگین به توان رزمی و روحی نیروهای عراقی وارد آمد.

بازخوانی این رخداد سترگ و ترسیم رشادت‌های فرماندهان و سربازان جان بر کف نظام در رویارویی با دشمنان در آن قطعه از تاریخ انقلاب، برای آینده‌سازان این سرزمین، درسی به یاد ماندنی و فراموش ناشدنی است.

بدون تردید این فتح بزرگ، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و ایران را در موضع قدرت قرار داد، و به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ثابت کرد «مبارزه مجدانه توأم با ایمان، در همه مراحل با پیروزی همراه است. همیشه هم که جنگ نیست؛ این مبارزه در میدان‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم هست؛ این مبارزه در میدان درس و بحث و در میدان تولید هم هست. بنابراین همه جا مبارزه وجود دارد.»

و اینک در آستانه گرامیداشت سی و نهمین سالگرد این پیروزی شیرین که به زعم بدخواهان نظام و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ناباورانه بود، با تأسی از منویات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در سالی که عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را بر خود گرفته، با تمرکز بر ظرفیت‌های درونی کشور و با استفاده از پتانسیل‌های موجود، به‌ویژه نیروی انسانی متخصص و متعهد، حماسه‌ای ماندگار همچون فتح خرمشهر را در راستای تولید ملی در این شرقی‌ترین خطه میهن، خراسان‌جنوبی، رقم خواهیم زد.

و علاوه بر این، در ادامه حماسه‌های جاودان خردادماه، یک بار دیگر با حضور و مشارکتی حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه، روایتی مثال‌زدنی را در سپهر سیاسی استان و کشور مانا خواهیم کرد تا دیگر باره به دشمن زبون، تفهیم کنیم که ایران و ایرانی همیشه تاریخ بر قله اقتدار و صلابت می‌درخشد و هیچ تکانه‌ای را یارای سست کردن بنیاد محکمش نیست.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای گرانقدر، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار سوم خرداد، این روز بزرگ و به یادماندنی را به همه تبریک گفته، امیدوارم همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با پایمردی و مقاومت، روز به روز به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست یافتیم؛ بتوانیم در سایه وحدت و همدلی، شاهد توسعه همه جانبه، متوازن، پایدار و روزافزون استان و کشورمان باشیم.»

انتهای پیام
captcha