برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گلستان
کد خبر: 3971190
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گلستان

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان از برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری در گلستان خبر داد.

ارسالی چهارشنبه//برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، بهجت تربتی‌نژاد، مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 22 اردیبهشت در ساختمان  شهید مطهری این اداره برگزار شد، بیان کرد: بر‌اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: پایه نهم نقش هدایت تحصیلی دانش آموزان را دارد و نمره امتحان نهایی شاخص اصلی برای تعیین رشته در پایه دهم است، همچنین امتحان نهایی پایه دوازدهم هم به دلیل نقش آن در اشتغال و کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر آموزش پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه تا جایی که ممکن است امتحانات در فضای باز برگزار می‌شود، افزود: اهمیت و حساسیت‌های این دو پایه، امتحانات نهایی آن هم باید با اطمینان بیشتری برگزار شود و شیوه حضوری مقایسه و ارزیابی دقیق‌تری برای عملکرد دانش آموزان خواهد بود زیرا در آزمون‌های مجازی اطمینان کامل وجود ندارد.

تربتی‌نژاد تصریح کرد: در برگزاری حضوری امتحانات نهایی، فاصله‌گذاری دو متری بین صندلی‌های دانش آموزان رعایت خواهد شد و لوازم بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی هم در نظر گرفته شده است، همچنین تمام مراکز گندزدایی و از دانش آموزان تب سنجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام کتاب برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برعهده خانواده‌ها است، تصریح کرد: خانواده‌ها تا 20 خرداد فرصت دارند برای ثبت نام کتاب در سال جدید به سامانه مورد نظر در آموزش و پرورش مراجعه کنند و همچنین ثبت نام برای ورودی‌های سال تحصیلی جدید به‌صورت اینترنتی و غیر‌حضوری انجام خواهد شد.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون تعداد 700 نفر از بازماندگان از تحصیل جذب شدند، افزود: با تهمیداتی که از طرف آموزش و پرورش صورت گرفت دانش آموزانی که دسترسی به سیستم هوشمند نداشتند به آنها تبلت و وسایل کمک آموزشی اهدا شد و همچنین اعزام معلمان به مناطق محروم داشتیم که به دانش آموزان در امر تحصیل کمک کند.

 

انتهای پیام
captcha