اعلام میزان زکات فطریه از سوی نماینده ولی‌فقیه در گلستان
کد خبر: 3970867
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

اعلام میزان زکات فطریه از سوی نماینده ولی‌فقیه در گلستان

میزان زکات فطریه از سوی آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان اعلام شد.

ارسالی سه شنبه// اعلام میزان زکات فطریه از سوی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در گلستان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در گفت‌وگو با سیمای مرکز گلستان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات توضیحاتی درباره حکم شرعی پرداخت زکات فطریه، مبلغ این تکلیف شرعی برای ماه مبارک رمضان سال 1400  اعلام و خطاب به مؤمنین گفت: در مسئله زکات فطریه  چه آنهایی که روزه می‌گیرند و چه آنهایی که روزه نمی‌گیرند و توانایی مالی دارند، دادن فطریه بر آنان یک واجب مستقل است. حتی آنهایی را که از روی معصیت هم روزه نمی‌گیرند دادن فطریه یک واجب دیگری است که باید انجام دهند. بنابراین فطریه یک واجب مستقل  است که باید در این روز عید فطر پرداخت شود و روزه داری  از شروط پرداخت زکات فطریه نیست.

وی ادامه داد: میزان زکات فطریه امسال بر مبنای قوت غالب گندم با اینکه دولت نرخ گندم را 5 هزار تومان اعلام کرده است اما چون در بازار قیمت‌ها متفاوت است، میزان زکات فطریه برای آنهایی که گندم می‌دهند مبلغ 20 هزار تومان است. در مورد برنج هم آنهایی که برنج معمولی و خارجی استفاده می‌کنند باید 75 هزار تومان حساب کنند اما افرادی که از برنج ایرانی خیلی خوب استفاده می‌کنند در این شرایط چون کمک آنها به نیازمندان جامعه محسوب می‌شود بهتر است مبلغ 110هزار تومان حساب کنند.

نورمفیدی گفت: باز هم تأکید می‌شود آنهایی که روزه نمی‌گیرند نگویند ما که روزه نمیگیریم چرا فطریه بدهیم؟ فطریه واجب مالی مستقل به شمار می‌رود که باید همگان آن را ادا کنند. توصیه بنده این است در این شرایط اقتصادی جامعه‌، در راستای کمک به نیازمندان این فریضه واجب را ادا کنند که این امر بسیار مناسب و مرضی رضای خداوند متعال است.

وی افزود: امید است آنهایی که با میل و رغبت توفیق روزه داری را داشتند و با دل و جانشان این تکلیف الهی را انجام دادند  ان شاء الله خداوند روزه آنها را به احسن وجه از آنها قبول نماید و  افرادی که بیمار بودند و عذری داشتند، خداوند نیز به آنان اجر روزه داران عنایت بفرماید. کسانی هم که خدای ناکرده از روی معصیت و نافرمانی امر خدا روزه نگرفتند، هدایت و مشمول لطف الهی قرار بگیرند.

 

انتهای پیام
captcha