جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ بسترساز ترویج گفتمان رضوی
کد خبر: 3970382
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ بسترساز ترویج گفتمان رضوی

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: هدف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، ایجاد گفتمان رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و سیره رضوی است تا بتوانیم با شناسایی نقاط ضعف‌ و قوت آن، برای رفع کاستی‌ها و تقویت این گفتمان تلاش کنیم.

جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)؛ بسترساز ترویج گفتمان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، درخصوص این جشنواره و روند داوری آن اظهار کرد: هدف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، ایجاد گفتمان رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و سیره رضوی است تا بتوانیم با شناسایی نقاط ضعف‌ و قوت آن، برای رفع کاستی‌ها و تقویت این گفتمان تلاش کنیم. همچنین برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای خادمان رسانه‌ای گمنام امام رضا(ع) در اقصی نقاط کشور فراهم خواهد کرد تا با شناسایی آن‌ها، شبکه‌سازی بهتری برای ارتباط با آن‌ها و ارتقاء تولیدات حوزه فرهنگ و سیره رضوی فراهم شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه درباره ارزیابی اولیه این آثار نیز عنوان کرد: در برخی از رشته‌های این جشنواره آثار بسیار فاخر و بدیع با پردازش نوین دریافت شد که قابل توجه هیئت داوران بود و می‌تواند برای تقویت تولیدات رسانه ای امیدبخش باشد، در برخی بخش‌ها مانند طراحی بازی‌های رایانه‌ای نیز به‌دلیل نوپا بودن، نیازمند فرصت بیشتری برای آشنایی علاقه‌مندان و تولید آثار مطلوب در دوره‌های بعدی هستیم.

وی به یکی از ضعف‌های موجود در تولیدات رسانه‌ای این حوزه نیز اشاره و تصریح کرد: ارزیابی اولیه آثار دریافتی نشانگر این بود که به سوژه‌های خارج از حرم رضوی توجه زیادی نشده در حالی که عشق و ارادت به حضرت رضا(ع) معطوف به مشهد و حرم رضوی نیست و موضوعات خارج از حرم مطهر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و این یکی از شاخص‌های داوری آثار بود که باید در دوره‌های آینده مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد.

نصراللهی افزود: در مرحله نهایی ارزیابی نیز، توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت متفاوت، جامعیت و تنظیم متناسب با ساختار تولیدات رسانه‌‎ای و همچنین توجه به موضوعات پیرامونی حرم مطهر رضوی از جمله معیارهایی است که مورد توجه هیات داوران خواهد بود.

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اشاره به اینکه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند موتور محرک فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر و تلاش مضاعف خادمان رسانه‌ای در حوزه سیره رضوی باشد، گفت: داوران جشنواره هم با اتخاذ معیارهای حرفه‌ای تلاش می‌کنند شرایط رقابت مناسب برای تولید آثار فاخرتر را فراهم کند.

ارسال بیش از 2 هزار و 500 اثر به دبیرخانه جشنواره

وی درباره تعداد آثار دریافتی بیان کرد: پس از انتشار فراخوان جشنواره و استقبال قابل توجه اهالی رسانه، 2598 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 812 اثر در بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی،723 اثر در بخش رسانه‌های مجازی و 1063 اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری می‌شود.

نصرالهی بیان کرد: پس از داوری آثار ارسالی توسط هیئت داوران، در نهایت 240 اثر به عنوان آثار منتخب اولیه انتخاب شد و به مرحله نهایی راه یافت که داوری آن نیز از 25 فروردین ماه آغاز شده و در صورتی که دارای کیفیت لازم برای کسب رتبه های اول تا سوم هر بخش باشد، در نهایت 48 اثر به عنوان آثار برتر بخش های مختلف جشنواره برگزیده و معرفی می‌شوند.

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: اگر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، امتیاز لازم را توسط هیئت داوران کسب نکند، ممکن است همانند دیگر جشنواره‌های معتبر دنیا، در برخی بخش‌ها اثری حائز شرایط کسب رتبه اول تا سوم شناخته نشود و صرفا به تقدیر از پدیدآورندگان بسنده شود.

وی درباره برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و شهر مشهد، زمان دقیق برگزاری اختتامیه جشنواره مشخص نیست، اما امیدواریم در تیرماه امسال بتوانیم مراسم اختتامیه را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha