دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی است
کد خبر: 3969649
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که  فرمودند :«مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هر کس بشنود صدای انسانی را که استغاثه می‌‏کند که ای مسلمانان به  فریادم برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست. بیان کرد: به مصداق دستور رسول خدا(ص)، دفاع از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه شرعی و اسلامی است.

ارسالی پنج شنبه//دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی است

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان در گفت‌وگو با صداوسیمای مرکز گلستان به مناسبت روز قدس اظهار کرد: در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس قرار داریم. یکی از کارهای بسیار مهم حضرت امام خمینی(ره) معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس  و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان عالم در مقابل مستکبران است و تنها راه نجات فلسطین هم همین روز جهانی قدس است. چرا که وقتی فریاد همه امت های مسلمان علیه استکبار جهانی بلند شود این تنها امیدواری و روزنه برای نجات مردم مظلوم فلسطین است.

نماینده مقام معظم رهبری ادامه دادند: بر همه امت اسلامی فرض و واجب است که در این روز به هر شکل ممکن تنفر خودشان را علیه رژیم غاصب صهیونیستی و همه آنهایی را که این رژیم فاسد را درست کردند بلند کنند. تجربه به ما نشان داد که قطعا فریاد و خواسته عمومی تاثیرگذار است. نمونه بارز آن را در ایران مشاهده کردیم، مردم ما اسلحه نداشتند اما وقتی فریاد آنها فراگیر شد، ایادی رژیم گذشته خود به خود پا به فرار گذاشتند و صحنه را خالی کردند.

امام جمعه گرگان افزود: امام راحل به درستی دوراندیشی کردند که از این راه مردم مظلوم فلسطین نجات پیدا کنند. امسال نیز همانند سال گذشته جامعه بشریت و کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی گرفتار ویروس منحوس کرونا هستند، اما باید به هر شکلی که امکان دارد ابراز تنفر خودشان را از اسرائیل و ایادی آنها به نمایش بگذارند. همانطور که در شعار روز جهانی قدس امسال هم آمده است که «آزادی قدس نزدیک است» مسلما این حرکت جهانی و عمومی به نتیجه خواهد رسید و آن روز به یاری خداوند متعال نزدیک خواهد بود. همه مومنین و روزه داران در این امر بسیار مهم جهان اسلام به هر نحو ممکن شرکت کنند و پاداش روزه های ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال به بهترین وجه دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha