پیوند دیپلماسی با میدان، محصول مجاهدت شهید سلیمانی است
کد خبر: 3968958
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

پیوند دیپلماسی با میدان، محصول مجاهدت شهید سلیمانی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی با توانمندی‌ها و مجاهدت‌های خود توانست بین میدان نبرد و صحنه دیپلماسی پیوند برقرار کند و دستاورد این اقدام پیروزی‌های بزرگ و سربلندی ملت ایران بود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر روز گذشته، 12 اردیبهشت در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان، اظهار کرد: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) و عاشورا بود که با تأسی از تفکر و نهضت امام خمینی(ره) و پیروی از ولایت فقیه توانست افتخارات زیادی برای جهان اسلام کسب کند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی مرد میدان در همه صحنه‌ها بود و در حیات با برکت خود علاوه بر اینکه در میدان‌های نظامی و دفاعی موفقیت‌های بسیاری کسب کرد، در میادین خدمت‌رسانی، مردم‌داری و دفاع از مظلومان نیز پیشتاز بود. این شهید تجسم تحقق اراده ملت مسلمان ایران در همه صحنه‌ها بود و همواره در تلاش بود تا برای اسلام، نظام اسلامی ایران و مردم این کشور عزت‌آفرین باشد.

کریمی ادامه داد: شهید سلیمانی بزرگ‌ترین معلم دنیا بود که به همه درس شجاعت، غیرت، مردانگی و مقاومت داد و امروز شناخت و تبیین راه و مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان ضرورت است. چراکه ایشان بهترین الگو برای اقشار مختلف جامعه است و لازم است نوجوانان و جوانان قهرمانان واقعی را بهتر و بیشتر بشناسند.

وی اضافه کرد: تربیت و پرورش نسل‌های جدید با تأسی از مکتب شهید سلیمانی می‌تواند کشور را بیمه کند. این شهید نقش بسیار مؤثری در اتحاد امت اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی ایفا کرد و نمونه عینی آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رفتار فروتنانه شهید سلیمانی در مقابل خانواده شهدا برای همه ما الگوست، اظهار کرد: شهید سلیمانی نماد «ما می‌توانیم» بود و با همین روحیه توانست بسیاری از توطئه‌ها را شکست دهد و نشان داد با روحیه ولایتمداری و انقلابی‌گری می‌توان در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی با توانمندی‌ها و مجاهدت‌های خود توانست بین میدان نبرد و صحنه دیپلماسی پیوند برقرار کند و دستاورد این اقدام پیروزی‌های بزرگ و سربلندی ملت ایران بود. مکتب شهید سلیمانی همواره در جامعه زنده و پویا خواهد ماند و امروز ملت ایران و ملت‌های مسلمان به شهید سلیمانی و مکتب ایشان افتخار می‌کنند.

سردار کریمی تصریح کرد: تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و استان مرکزی یک اقدام لازم و ضروری است و این ستاد باید با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و مکتب شهید سلیمانی نقش‌آفرینی خوبی در طول سال داشته باشد. یکی از رسالت‌های مهم ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و نهادها در راستای تبیین و معرفی مکتب شهید سلیمانی است.

انتهای پیام
captcha