تعمیق باورهای دینی و تربیت اسلامی از رسالت معلمان است
کد خبر: 3968731
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

تعمیق باورهای دینی و تربیت اسلامی از رسالت معلمان است

مدرس حوزه و دانشگاه در گلستان با بیان اینکه تعلیم و تربیت نسل جدید بر اساس آموزه‌های اسلامی از رسالت معلمان است‌، گفت: تعمیق باورهای دینی و تربیت اسلامی یکی از پایه‌های اساسی دین اسلام است که این باید توسط معلمان در جامعه پایه‌ریزی شود.

ارسالی یکشنبه//تعمیق باورهای دینی و تربیت اسلامی از رسالت معلمان استسید زهرا حسینی جبلی، مدرس حوزه و دانشگاه در گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: تعمیق باورهای دینی و تربیت اسلامی یکی از پایه‌های اساسی دین اسلام است که این امر باید توسط معلمان در جامعه پایه‌ریزی شود.

وی به رسالت و‌ وظیفه معلمان در تعلیم و تربیت نسل جدید براساس آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت:‌ رسالت و وظیفه سنگینی بر دوش معلمان است که باید نقش و جایگاه خودش را در جامعه پیدا کند و به اهمیت وجودی خودش واقف باشد چرا که در راستای تعمیق باورهای دینی و خداشناسی و ولایت مداری و شناخت جامعه اسلامی و انتقال آنها به دانش آموزان و فرزندان این ملت نقش بسیار اساسی دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه در گلستان با بیان اینکه جایگاه مقام معلم در اسلام تاحدی است که خداوند در سوره علق مقام معلم بودن را بعد از آفرینش به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: خداوند این جایگاه را اول به خود اختصاص می‌دهد و خود را معلم می‌خواند و انسان‌ها را در قرآن به علم داشتن و علم نداشتن طبقه بندی کرده و این نشان می‌دهد که علم و معلم يا تعليم و تعلّم با آفرينش بشر همراه بوده و در اولين آيات قرآن به پيامبر بحث آموختن و ياد دادن مطرح شده است.

وی به روایتی از پیامبر(ص) که‌ می‌فرمایند «خداوندا معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنها عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان»، به شأن و منزلت معلم اشاره کرد، و افزود: این موهبت الهی زمانی محقق می‌شود که معلمان در جهت کمال جامعه و شرافت قدم بردارند تا بتوانند آنچه در شأن خداوند و پیامبر(ص) وجود دارد را در خود ایجاد کنند و این زمینه‌ای برای پیوند انسان با هدف خلقت و عبادت شود.

حسینی جبلی با بیان اینکه شهید مطهری نگاهی ژرف به تمام معارف بشری داشت و با تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه برای عبادت می‌دانست، تصریح کرد: خلعت معلمی بر قامت ایشان برازنده بوده و او علا‌وه بر برخورداری از «مداد العلماء» با نثار خون خویش مصداق «دماء الشهدا» نیز شد و از دو ویژگی علم و شهادت بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha