عمل به توصیه‌های نبوی؛ راه نجات جوامع بشری
کد خبر: 3966546
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

عمل به توصیه‌های نبوی؛ راه نجات جوامع بشری

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه عمل به توصیه‌های نبوی راه نجات جوامع بشری است، اظهار کرد: امروز انحطاط اخلاقی تنها ویژه چند کشور غربی نیست بلکه مسائل ضداخلاقی در دنیای اسلام هم در حال رواج یافتن است.

امروز جمعه ارسال شود/ عمل به توصیه‌های نبوی راه نجات جوامع بشری/ خطر ترویج مسائل ضداخلاقی در کشورهای اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شامگاه دوم اردیبهشت‌ماه در هفتمین جلسه از «آموزه‌هایی از قرآن کریم»، اظهار کرد: جهان امروز با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی، افزایش رفاه و آسایش و به گسترش وسایل صوتی و تصویری دارای مشکلاتی است و از طرفی پیشرفت‌ها باعث شده مشکلات و مسائلی که بشر از نظر اخلاقی به آنان نیازمند است مورد تهدید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات صوتی و تصویری برای همگان میسر شده و با وجود پیشرفت‌های شگرف، گستره و دامنه کجی‌ها و انحطاط‌های اخلاقی پیچیده شده است، تصریح کرد: امروزه از تکنولوژی و اختراعات هم در مسیر رشد و تعالی هم در مسیر ظلم، ستم، تخریب و ضداخلاق استفاده می‌شود.

شاهرخی با یادآوری اینکه برای اینکه بتوانیم از اختراعات در مسیر صحیح استفاده کنیم باید اخلاق نبوی و علوی را در جامعه گسترش دهیم، اضافه کرد: انحطاط اخلاقی که جوامع امروز را در برگرفته محدود به چند کشور غربی نیست بلکه مسائل ضداخلاقی در میان دنیای اسلام هم در حال رواج یافتن است و دنیای اسلام هم تا حدودی از توصیه‌های نبی مکرم اسلام فاصله گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه گاهی برخی مسلمانان به جای اینکه به توصیه و دستور پیامبر(ص) عمل کنند به خواسته‌ها و امیال خود فکر می‌کنند و این امر موجب تهاجم فرهنگی در کشورهای مسلمان شده است که باید نسبت به آن مراقبت ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه اسلامی با عمل به توصیه‌های نبی حل می‌شود، بیان کرد: مسلمانان باید به توصیه‌های نبوی باور داشته و آن را در عمل به کار گیرند چراکه ما مسلمانان پیامبر(ص) را کانون محبت می‌دانیم، بر او درود می‌فرستیم و از خدا شفاعت آن حضرت را طلب می‌کنیم.

شاهرخی با یادآوری اینکه عمل به توصیه‌های نبی مکرم اسلام آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد، اضافه کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که مسلمان کسی است که مسلمانان دیگران از دست و زبان او در امان باشند کما اینکه هر ضرر و آسیبی که وارد می‌شود یا از طرف زبان یا دست است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مسلمان کسی است که با زبانش به مسلمان دیگر ضرر نرساند یا با دستش به مسلمانی آسیبی وارد نکند، افزود: ضرر رساندن با دست به معنای دیگر اقدام عملی است و اگر ما این یک روایت پیامبر(ص) را آویزه گوش کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختلافاتی که در درون خانه ایجاد می‌شود یا با زبان است یا با دست، ادامه داد: عمل به توصیه‌های نبوی راه نجات جوامع اسلامی و عامل برطرف شدن بسیاری از مشکلات و منازعات فردی و اجتماعی است.

شاهرخی با یادآوری اینکه کسی که قلاده و زنجیر بر گردن حیوان باوفایی انداخته و آن را به محیط اجتماعی و خیابان می‌آورد، حقوق اجتماعی مردم را رعایت نکرده است چراکه محل نگهداری آن جای دیگری است، تصریح کرد: عده‌ای این حیوان باوفا را در مسیر زندگی انسان‌ها قرار می‌دهند که این امر موجب پایمال شدن حقوق اجتماعی آنان می‌شود چراکه این حیوانات بیماری‌هایی دارند که می‌تواند به انسان سرایت کند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز می‌بینید کرونا چه می‌کند و بشر امروز از درمان آن عاجز مانده است، گفت: چرا عده‌ای بی‌جهت حیوانی را وارد زندگی خود و دیگران می‌کنند که به محیط آسیب بهداشتی می‌زند و از جهت فقهی احکام مخصوص دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دام‌های حلال گوشت هم تحت‌نظر دامپزشک هستند، اضافه کرد: کسی دام حلال گوشت را داخل خیابان یا به پارک نمی‌برد چه برسد به آن حیوان باوفا که محل نگهداری آن در کوی و برزن و خیابان نیست‌ کمااینکه این حیوان محیط پارک و خیابان را آلوده می‌کند و فضولات آن در خیابان می‌ریزد.

انتهای پیام
captcha