پایبندی عملی به ارزش‌ها بهترین شیوه تبلیغ است
کد خبر: 3965260
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پایبندی عملی به ارزش‌ها بهترین شیوه تبلیغ است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: معرفی الگو یک شیوه تربیتی است و باید الگوهای خوب را به جامعه معرفی کنیم، کمااینکه بهترین شیوه تبلیغ پایبندی عملی به ارزش‌هاست و می‌توانیم با الگو گرفتن از الگوهای قرآنی به کمال و رستگاری برسیم‌.

امروز یکشنبه ارسال شود/  معرفی الگو؛ از شیوه‌های عملی تربیت / رفتار پیامبر(ص) با قرآن تنظیم بودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ۲۸ فروردین در سومین جلسه از «آموزه‌هایی از قرآن کریم» با اشاره به اینکه در آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً» حضرت نبی مکرم اسلام(ص) بهترین الگوی قرآنی برای انسان‌ها معرفی شده است، اظهار کرد: در قرآن کریم، روایات و معارف برای انسان، مقام و منزلت والایی قائل هستند.

وی با اشاره به اینکه با دمیدن روح مجرد در کالبد مادی انسان روح به بدن تعلق گرفت و آنجا خداوند از خود ب‌ عنوان برترین آفرینندگان یاد می‌کند، اضافه کرد: در آیه ۷۰ سوره اسراء سخن از گرامیداشت و برتری انسان بر همه مخلوقات است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) با برنامه تکمیلی خود می‌خواهد فضیلت و ارزش‌ها را تکمیل کند، افزود: برنامه پیامبر اکرم(ص) تکمیل برنامه‌های انبیای پیشین است و راه نجات پیروی از برنامه‌هایی است که خداوند از طریق قرآن به بشریت ابلاغ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه اخلاق و گفتار پیامبر(ص) باید الگوی تمام مسلمانان باشد چراکه آن حضرت قرآن مجسم است، تصریح کرد: زندگی پیامبر اکرم(ص) عالی‌ترین الگو برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیاز فراوانی به معرفت و آگاهی از سبک زندگی فردی و اجتماعی نبی مکرم اسلام(ص) دارد، یادآور شد: ما باید به سبک زندگی آن حضرت معرفت پیدا کرده و از سبک زندگی ایشان در محورهای مختلف پیروی کنیم.

راه‌ شناخت انسان‌های بافضیلت ملاحظه پایبندی آنان به احکام است

حجت‌الاسلام شاهرخی یکی از بهترین راه‌های شناخت انسان‌های بافضیلت را ملاحظه پایبندی آنان به احکام دین و شریعت دانست و گفت: با گذری به توصیف آیات قرآن از خاتم الانبیا(ص) می‌توان گفت آن حضرت عالی‌ترین الگو برای جامعه بشریت معرفی شده است‌.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در آیه ۲۱ سوره احزاب از رسول خدا(ص) با عنوان یک الگوی پسندیده برای همیشه روزگار یاد شده است، تصریح کرد: رسول خدا(ص) بدون شک و تردید برای تمام بشر در تمام اعصار و دوران‌ها پسندیده است البته برای کسانی که به معاد اعتقاد داشته و دائما به یاد خدا هستند.

وی با طرح این سؤال که چرا نبی‌‌مکرم اسلام به‌عنوان بهترین الگو معرفی شده است، گفت: اندیشه و رفتار پیامبر(ص) با قرآن تنظیم شده بود و به همین سبب بهترین الگو برای بشریت است.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: در جنگ خندق که مدینه در محاصره بود پیامبر اکرم(ص) در کنار دیگر مدافعان شهر در کندن خندق همکاری می‌کرد و وقتی حضرت زهرا(ص) تکه نانی برای ایشان آورد، آن حضرت تکه نان را خوردند و فرمودند سه روز است گرسنه هستم و چنین پیامبر در کنار یاران خود بود، به‌طوری‌ که در فتح مکه نیز برخی مسلمانان از غنائم سهم می‌خواستند ولی آن حضرت هرگز از غنائم جنگی سهمی درخواست نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه جامعه باید خود را به اخلاق نبوی نزدیک کند، اضافه کرد: وقتی پیامبر(ص) به‌عنوان الگو معرفی شده یعنی ما می‌توانیم خود را به اخلاق پیامبر(ص) نزدیک کرده و آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما برای نشان دادن اینکه کسی تجسم قرآن است، نیازمند تجسم عملی و الگوی عملی هستیم، تصریح کرد: معرفی الگو یک شیوه تربیتی است و باید الگوهای خوب را به جامعه معرفی کنیم، کمااینکه بهترین شیوه تبلیغ پایبندی عملی به ارزش‌هاست و می‌توانیم با الگو گرفتن از الگوهای قرآنی به کمال و رستگاری برسیم‌.

انتهای پیام
captcha