نخستین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت گلستان برگزار شد
کد خبر: 3962899
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

نخستین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت گلستان برگزار شد

نخستین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان گلستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نخستین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان گلستان با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان گلستان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان و جمعی از مدعوین در شامگاه سه شنبه 17 فروردین ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان برپا شد.

در ابتدای جلسه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک ایام شعبانیه و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، گزارشی از فعالیت‌های استانی و ملی آن اداره کل در سال 99 ارائه کرد و گفت: تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت قدمی در ارتقا فرهنگ و نهادینه کردن قرآن و عترت در جامعه است.

سپس محمد رعیت رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قرائت بندها و شرایط اساسنامه پیشنهادی برای تشکیل هیئت مؤسس، گفت: تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت از مصوبات شورای قرآنی استان بوده و امید است پس از طی مراحل هیئت مؤسس و هیئت امنا، با نگاهی مردمی، قدم دیگری برای قرآن و عترت استان برداشته شود.

در ادامه حجت‌الاسلام ولی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن اشاره به وحدت شیعه و سنی در استان و محوریت قرآن در میان آن ها، تشکیل چنین انجمنی را ضروری برشمرد و گفت: باید بکوشیم در ساختاری مناسب و با تمرکز بر مردمی بودن این انجمن برپا شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز ضمن تأیید تشکیل انجمن و اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری در خصوص نشر فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: شکل گیری انجمن بسیار در ساماندهی موقوفات قرآنی و نیز شفافیت نذورات و کمک های خیریه مردمی به  فعالیت‌های قرآن و عترتی بسیار راه گشاست.

در بخش پایانی نخستین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان گلستان، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان با اشاره به حدیث ثقلین که محور و اساس آن ریشه در قرآن کریم دارد، گفـت: شکل‌گیری انجمن در صورتی که مردم محور باشد اقدامی شایسته و ضروری است.

وی با تأکید مجدد اینکه باید بکوشیم این انجمن در نگاه و نظر مردم یک تشکل مردمی و غیر دولتی دیده شود، گفت: امید است با ساماندهی مناسب و تدوین اساسنامه بر اساس نیازها و ضرورت های استان، بتوانیم اقدامی مؤثر برای قرآن در جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha