اجرای طرح «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در گلستان
کد خبر: 3957363
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

اجرای طرح «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در گلستان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: به‌منظور سامان‌دهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌‌های دینی در روستاها، طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در گلستان اجرا می‌شود.

ارسالی چهارشنبه//طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در گلستان  را اجرا می‌شودمحمد رعیت، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: به‌منظور سامان‌دهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌‌های دینی در روستاها، طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در گلستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در تمام مناطق استان، اظهار کرد: طرح تشکیل شبکه روستاهای قرآنی کشور با همکاری و حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است و هدف از آن الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها و تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی است که این طرح در استان گلستان نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای گلستان در فعالیت‌های قرآنی، گفت: برای دستیابی دهیاران به کاربرگ ثبت‌ نام، ضمن معرفی آدرس اینترنتی سامانه(ayat.farhang.gov.ir) از طریق فراخوان عمومی، لینک مخصوص ثبت‌ نام مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حداکثر سه روستا به‌عنوان روستاهای منتخب استانی و از سوی هیئت‌‌های استانی متشکل از دستگاه‌‌های قرآنی استان انتخاب می‌شود، افزود: با انتخاب روستای برتر استان فقط کاربرگ و مستندات یک روستا برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال می‌شود.

رعیت با بیان اینکه ثبت نام طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» از ششم اسفند آغاز شده و تا 25 اسفندماه ادامه دارد، تصریح کرد: در این راستا روستاهایی که دارای شاخصه‌های عمومی و تخصصی و تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن و عترت هستند شناسایی و به شبکه روستاهای قرآنی کشور ملحق می‌شوند.

انتهای پیام
captcha