همکاری‌های جهاددانشگاهی و خدمات حوزه‌های علمیه توسعه می‌یابد
کد خبر: 3955597
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

همکاری‌های جهاددانشگاهی و خدمات حوزه‌های علمیه توسعه می‌یابد

همکاری‌های جهاددانشگاهی و خدمات حوزه‌های علمیه باهدف برخورداری از ظرفیت‌های اشتغال، آموزشی و درمانی توسعه می‌یابد.

همکاری‌های جهاددانشگاهی و خدمات حوزه‌های علمیه توسعه می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، چهارم اسفندماه در جلسه با مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل، ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها بین دو نهاد، گفت: خدمت به افرادی که در راستای اهداف عالیه نظام اسلامی در حوزه‌های علمیه استان گام برمی‌دارند، افتخاری برای جهاد دانشگاهی است و تمام تلاش خود را برای تامین نیاز‌های این مجموعه به کار خواهیم بست.

اوچی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: زمینه و آمادگی کامل جهت برگزاری رویداد، برنامه‌ها و ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت برای جامعه هدف حوزه‌های علمیه استان وجود دارد و بستر ارائه بخشی از خدمات بصورت غیرحضوری نیز ایجاد شده است.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این مرکز از نظر تجهیزات جزو مراکز برتر بوده و از میزان موفقیت درمانی چشمگیری برخوردار است که می‌تواند هم در بخش مشاوره و هم در بخش درمان مورد بهره‌برداری مخاطبان حوزه‌های علمیه استان قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گزارش کاملی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های افکارسنجی، مرکز رشد، انتشارات، مشاغل خانگی، مرکز نوآوری و شتابدهی ارائه نمود و اذعان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا در هرکدام از این بخش‌ها همکاری نزدیک و موثری را با مرکز خدمات انجام دهد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تعهد و تخصص موجود در جهاددانشگاهی و اعتبار دوره‌های آموزشی ارائه شده توسط این نهاد، اظهار کرد: همچنان که جهاددانشگاهی توانسته است در رفع بسیاری از دغدغه‌های عمومی موفق عمل کند، تمایل داریم تا ضمن برخورداری از ظرفیت موجود این همکاری‌ها گسترش یابد.

حجت الاسلام علی کریمی اقدم با اشاره به این‌که هدف ما استفاده از تجربیات ارزشمند و دستاورد‌های چندین ساله جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف است، افزود: این توانمندی‌ها ایجاب می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای ارائه خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی، پزشکی و توانمندسازی در حوزه اشتغال داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های اشتغال، درمان ناباروری و آموزشی گفت: جامعه طلاب نیز ممکن است به این نوع خدمات نیاز داشته باشند به همین جهت خواهان توسعه ارتباط در این رابطه نیز هستیم تا جامعه هدف از این خدمات مطلع شده و بتوانند در داخل استان از این امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل اذعان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌های مختلف بتوانیم خلاء ایجاد شده و آسیب‌های وارده حاصل از کرونا را بهبود ببخشیم و در این مسیر به کمک نهادهایی، چون جهاددانشگاهی نیاز داریم.

کریمی اقدم افزود: موضوع سنجش سلامت ائمه جمعه، بررسی وضعیت سلامتی طلاب و روحانیون، بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی حوزه سلامت و امکان برگزاری رویداد‌های کارآفرینی در اولویت برنامه‌های مرکز خدمات قرار دارد که امیدواریم با انتخاب نمایندگانی از دو نهاد به زودی محقق گردد.

در پایان این جلسه مقرر شد نمایندگانی از هر دو طرف تفاهم‌نامه ملی جهاددانشگاهی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را مورد بررسی قرار داده و ضمن انعقاد توافقنامه‌های استانی، نسبت به عملیاتی نمودن آن اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha