تربیت قرآنی کودکان در جامعه کمرنگ شده است
کد خبر: 3955299
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

تربیت قرآنی کودکان در جامعه کمرنگ شده است

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه متأسفانه روند تربیت قرآنی فرزندان در جامعه کمرنگ شده است، گفت: تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های قرآنی گره‌گشای مشکلات آینده جامعه اسلامی است.

تربیت قرآنی کودکان در جامعه کمرنگ شده است

به گزارش ایکنا از البرز، عباس محمدی، رئیس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت البرز، امروز، سوم اسفند در دیدار با مدیرکل بهزیستی البرز، ضمن ارائه گزارش از مأموریت و رسالت این مرکز گفت: با رهنمودهای امام جمعه کرج، موسسه مشکات ولایت با موضوع فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی تأسیس شد تا در راستای سیاست‌ها و راهبردها و منویات مقام معظم رهبری در محورهای مختلف و کارکردهای نماز جمعه بتواند نقش فرهنگی خود را در این استان ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این مراکز برای برنامه‌ریزی در جهت افزایش کاربردی توانمندی‌ و سطح تحصیلات در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و مشاوره و مددکاری اجتماعی ـ خانواده را از مهم‌ترین اقدامات این مرکز برشمرد و افزود: در این مرکز در حوزه کارکردهای نماز جمعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جمعه نیز فعالیت می‌شود.

محمدی تأکید کرد: این مرکز سعی دارد تمام کارکردهای نماز جمعه را پوشش دهد و در راستای تربیت و آموزش جوانان ارزشی و علاقه‌مند اقدام کند تا با افزایش مهارت‌های همه جانبه آنها برای تشکیل خانواده با ارزش‌های ایرانی- اسلامی، حضور موثر جوانان در اجتماع، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی با اصول و معیارهای اسلامی و مشارکت هرچه بیشتر جوانان در حوزه‌های سیاسی را رقم بزند.

در ادامه اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز نیز با بیان اینکه متأسفانه روند تربیت قرآنی فرزندان در جامعه کمرنگ شده است، گفت: تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های قرآنی گره‌گشای مشکلات آینده جامعه اسلامی است.

وی افزود: برای تحقق جامعه قرآنی باید تربیت و آموزش را از دوران کودکی آغاز کرد و در این بستر به تربیت قرآنی کودکانی که تحت مراقب بهزیستی هستند بسیار توجه می‌شود چرا که علاوه بر پایه‌ریزی برای داشتن یک جامعه قرآنی، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز فراهم می‌شود چرا که قرآن هدایت‌کننده کسانی است که در مسیر این کتاب الهی قدم می‌گذارند و آنها را از شر بسیاری از بدی‌ها در امان نگه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha