انجام مطالعات طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دانشگاه عالی دفاع
کد خبر: 3954971
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶

انجام مطالعات طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دانشگاه عالی دفاع

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:‌ در این دانشگاه در زمینه تربیت حفاظ و ترغیب بانوان به‌ویژه دختران نوجوان و جوان برنامه‌ریزی‌ها و مطالعاتی صورت گرفته است.

مینو اصلانی، مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن قدردانی از خبرگزاری ایکنا جهت انعکاس اخبار قرآنی و دغدغه این مجموعه بابت پیگیری مطالبات جامعه قرآنی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هدف‌گذاری بسیار خوب و مبتنی بر شرایط روز را برنامه‌ریزی فرمودند و همه مکلف به اجرای منویات معظم‌له هستیم.

وی ضرورت پرداختن به تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن و عمل به این امر رهبری را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه به صورت جدی به اجرای طرح پرداخته نمی‌شود و گام‌های اثرگذار با خروجی مطلوب را شاهد نیستیم.

اصلانی مؤانست با قرآن را نشانه جامعه مهدوی بیان کرد و افزود: امروزه بسیاری از کشورها در زمینه پرداختن به حفظ قرآن، تلاوت به صورت جمعی و انس با قرآن از ما جلوتر هستند. البته بیان این مطالب بیانگر نقض کارهای خوب انجام شده نیست، اما تا رسیدن به قله 10 میلیون حافظ قرآن بسیار فاصله داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمل به فرمان مقام معظم رهبری بسیار لازم است و شانه خالی کردن از فرامین ایشان قابل قبول نیست، اضافه کرد: برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باید عزم جدی‌تر با مسئولیت‌پذیری عمیق‌تری صورت گیرد.

اصلانی ادامه داد: در دانشگاه عالی دفاع ملی در زمینه تربیت حفاظ و ترغیب بانوان به ویژه دختران نوجوان و جوان برنامه‌ریزی‌هایی شده و مطالعاتی صورت گرفته است، ولی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بیشتر برعهده نهادها و مراکزی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، مراکز و مؤسسات قرآنی است که ارتباط بیشتری با مردم دارند.

وی ورود خبرگزاری ایکنا به این امر را ضروری توصیف و بیان کرد: این خبرگزاری به عنوان تنها خبرگزاری فعال در حوزه قرآن با انجام مصاحبه‌های اثرگذار، گزارش‌های هدفمند و ... می‌تواند افق جدیدتری در امر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باز کرده و مسئولان را نسبت به انجام این مهم ترغیب کند.

اصلانی با اشاره به اینکه پیشرفت طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باید بررسی شود تا بتوان برای ادامه حرکت در این مسیر برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: هرچه جامعه به سمت قرآنی شدن پیش رود، قطعاً آسیب‌ها کمتر خواهد شد و برکات نورانی این مصحف شریف بیشتر شامل حال همه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha