تخصیص اعتبار به کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی در کردستان
کد خبر: 3954921
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

تخصیص اعتبار به کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه حمایت از کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی از اولویت‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود، گفت: در این راستا سال آینده برای توسعه فعالیت‌های این کانون‌ها اعتبار خاصی در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تبلیغی از جمله نهادهای مسجدی هستند که با هدف ترویج و توسعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی، بسترسازی برای تحقق و اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با شبیخون فرهنگی، توسعه گستره تولیدات و محصولات فرهنگ دینی و بارور کردن هر چه بيشتر اوقات فراغت جوانان راه‌اندازی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کانون‌های فرهنگی - تبلیغی از اولویت‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی در سال 1400 خواهد بود، افزود: در این راستا سال آینده برای توسعه فعالیت‌های این کانون‌های فرهنگی - تبلیغی اعتبار خاصی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در سال‌های گذشته و با افزایش سطح فعالیت کانون‌های فرهنگی - تبلیغی سیاست مشخصی برای نوع فعالیت‌ آن‌ها و میزان اعتبارات لازم برای حمایت مناسب پیش‌بینی نشده بود و در تلاشیم که در سال آینده در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: عفاف و حجاب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آموزش احکام و مسائل قرآنی، جنگ نرم و فضای مجازی از موضوعات قابل پیگیری در کانون‌های فرهنگی - تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام حاتمیان از فعالیت 133 کانون فرهنگی ـ تبلیغی در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: 80 درصد از کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی استان زیر نظر بانوان کردستانی اداره می‌شود که در این راستا فعالیت‌های چشمگیری را نیز به انجام رسانده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیرق برای ساماندهی فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مردمی افزود: در این راستا تمام تشکل‌های دینی و مذهبی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اعلام اینکه هم اکنون ۱۳۳ کانون فرهنگی تبلیغی این استان عضو سامانه اجتماعی بیرق هستند، گفت: شهرستان سقز با 49 کانون فرهنگی - تبلیغی بیشترین آمار کانون‌های استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر رصد بیشتر فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی استان در سال آینده یادآور شد: در این راستا کانون‌هایی که براساس برنامه‌های خود فعالیت نکنند، مجوز آن‌ها ابطال خواهد شد و اعطای مجوز برای فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی سخت گیرانه‌تر و با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha