جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع بین‌المللی است
کد خبر: 3953443
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع بین‌المللی است

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: در دوران قبل از انقلاب کشور ما چیزی از خود نداشت و مستعمره آمریکا بود و همیشه تحت سلطه شرق و غرب بود اما امروز خود یک قدرت بلامنازع بین‌المللی است که خیلی موارد بدون مشارکت ایران مسائل بین‌المللی رقم نمی‌خورد.

جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع بین‌المللی استمرتضی سیاهوشی، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب برخی از برکات انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت: ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور ایران یکی از برکات انقلاب اسلامی است، وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم می‌بینیم هر زمانی برخی برای ایران شاخ و شانه‌هایی کشیده‌اند در جواب آنها بخشی از ایران واگذار شده تا جنگی صورت نگیرد.

وی افزود: اما در ۸ سالی که ما تحت عنوان هشت سال دفاع مقدس با دشمن در حال جنگ بودیم تا یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد حتی ما پیشروی کردیم و خاک دشمن به دست ما افتاد و بر اساس اعتقاداتی که داشتیم به مرز خود بازگشتیم یعنی نه تنها امتیازی ندادیم بلکه امتیاز هم گرفتیم و همین اقتداری که ما در حال حاضر در صحنه بین‌المللی داریم همین که دشمنان ما نمی‌توانند به کشور ما چپ نگاه کنند از برکات همان دفاع مقدس است که ۸ سال درگیر آن بودیم.

سیاهوشی گفت: در دوران قبل از انقلاب کشور ما چیزی از خود نداشت و مستعمره آمریکا بود و همیشه تحت سلطه شرق و غرب بود اما امروز خود یک قدرت بلامنازع بین‌المللی است که خیلی موارد بدون مشارکت ایران مسائل بین‌المللی رقم نمی‌خورد.

سیاهوشی گفت: به اوج رساندن مشارکت مردم و مسابقه در خدمت‌رسانی به محرومان از دیگر برکات انقلاب اسلامی است به طور میانگین که محاسبه کنیم هر سال انتخاباتی را در کشور داریم این یعنی مشارکت مردم و در مسائل و حوادث گوناگونی که در کشور ما اتفاق می‌افتد مشارکت مردم را احساس می‌کنیم مثلاً در سیل سال گذشته و بحث کرونا.

وی افزود: ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی مردم از دیگر مواردی است به‌طور همین شرکت در انتخابات و آزادی عمل مردم نشانه بینش سیاسی آنهاست.

فرمانده سپاه تویسرکان سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور را از دیگر برکت برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی دوران قبل از انقلاب و بعد از آن را بررسی می‌کنیم معمولاً امکانات در مراکز استان‌ها متمرکز بود اما الان با مراجعه به کوچکترین شهرها می‌بینیم حتی مردم روستاها از همه امکانات برخوردارند.

وی در ادامه بیان کرد: ما منکر مشکلات اقتصادی موجود نیستیم و به جایی که می‌خواهیم برسیم اما نظام ما برکات بسیار زیادی دارد و درست است تفاوت‌هایی در جاهای مختلف وجود دارد اما امکانات کم و بیش در همه جای کشور تقسیم شده است.

سیاهوشی به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: کرونا فعلاً ما را محدود کرده اما تا قبل از آن می‌دیدیم مراسم مذهبی، راهپیمایی‌ها و دیگر برنامه‌ها چطور برگزار می‌شد هر چند که امروز هم اکثر آنها به صورت مجازی در حال برگزاری است.

سیاهوشی به ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان مستکبر جهانی اشاره کرد و بیان کرد: همین تحرکات اخیر در آب‌های خلیج فارس، رزمایش‌های نیروی ارتش و اقتدار نظام جمهوری از نمونه‌های آن است و مثال عینی آن سردار شهید سلیمانی به‌عنوان یک تربیت شده نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی و شهید بین المللی است که همه او را می‌شناسند و یا سایر شهدا و همه عزیزانی که در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند از برکات این نظام هستند.

وی ادامه داد: درست است که مشکلاتی وجود دارد که بخش عظیمی از آن هم به موجب سوء مدیریت است و دشمن هم تمام تلاشش را می‌کند که القاء یأس و نا امیدی کند تا مردم را نسبت به نظامشان بی‌تفاوت یا بدبین کند اما ما وظیفه داریم که امیدآفرینی کنیم آن هم امید واقعی نه کاذب.

سیاهوشی افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم فرمود در پرتو امید به آینده علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی، رشد و تبلور میکند پس وظیفه داریم امید به آینده را در جامعه القا و روز افزون کنیم.

فرمانده سپاه تویسرکان با اشاره به شعار محوری دهه فجر امسال «انقلاب اسلامی بالنده، مقتدر چون کوه استوار»، گفت: در این دهه بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها و ناحیه‌ها اجرا شد که فضاسازی و تبلیغات محیطی در سطح شهرستان، برگزاری جشن انقلاب و جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، برپایی ایستگاه فرهنگی در میدان فرشید با توجه به جلوگیری از تجمع‌ها، نشست‌های بصیرتی و روشنگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری نشست‌های سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، مسابقه فرهنگی، هنری و نقاشی به‌صورت مجازی، از برنامه‌های دهه فجر امسال بوده است.

وی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری مسابقات بومی محلی در سطح حوزه‌های مقاومت، اجرای پاتوقی گروه سرود در میادین شهر، برگزاری میز خدمت جهادی در ادارات توسط بسیج کارمندی، تقدیر از مدافعان سلامت، دیدار با خانواده معزز شهدا و شهدای انقلاب، عملیات رسانه‌ای در فضای مجازی با راه‌اندازی پویش و بارگذاری محتوا و مطالب بصیرتی در پیام رسان‌ها، نورافشانی شب ۲۲ بهمن و رژه خودرویی موتوری روز ۲۲ بهمن، رزمایش گردان بیت‌المقدس در غالب کمک‌های مؤمنانه و برگزاری گشت‌های محله محور رضویون را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: تمام این برنامه‌ها با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha