کمرنگی موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3952842
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

کمرنگی موقوفات قرآنی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موقوفات قرآنی در استان و به‌ویژه شهر تبریز از درصد کمی برخوردار است، اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی هستیم.

برخورداری کم آذربایجان‌شرقی از موقوفات قرآنیبه گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، شامگاه 19 بهمن‌ماه، در محفل انس با قرآن در آستان مقدس امام زاده سیدحمزه(ع) تبریز، با اشاره به اینکه قرآن کتاب انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران براساس آموزه‌های قرآنی است و آیه آیه این کتاب الهی در زندگی امام خمینی(ره) جاری و ساری بود به طوری‌که آموزه‌های قرآنی در زندگی ایشان کاملاً برای همگان روشن بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) قرآن را از چنان ظرفیت و جامعیتی برخوردار می‌داند که می‌تواند تأمین کننده جامع نیازهای مادی و معنوی بشریت در مسیر تدارک زندگی سعادتمندانه در همه زمان‌ها و مکان‌ها باشد.

حسینی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، بر اساس خطوط هدایتی قرآن است، افزود: ابتدای اين بيانيه حديث دستاوردها و افتخاراتی است كه بر اثر مجاهده و سختی‌ها به دست آورديم. بايد مدام آن را به خود تذكر دهيم؛ فضای كنونی جامعه دچار خودكم‌بينی و نديدن دستاوردهای بزرگ انقلاب است و به شدت از سوی رسانه‌های غربی باز توليد می‌شود؛ اين در حالی است كه حديث‌های متعددی از پيامبر اكرم(ص) موجود است كه تأكيد بر آن دارد كه بايد نعمت خدا را مدام متذكر شويم و امروز این محافل قرآنی و مراسمات و جشن‌های اسلامی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خاطر شکرگزاری از خداوند متعال است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این جلسات و محافل قرآنی به برکت انقلاب اسلامی است، افزود: جامعه اسلامی نیازمند طنین اندازی صورت دلنشین آیات قرآن در جامعه است که تربیت نیروهایی با این توانایی نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده که امروز به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه موقوفات قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی و بخصوص شهر تبریز از درصد کمی برخوردار است، اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی هستیم و باید فعالان و پیشکسوتان قرآنی در این عرصه پیشگام و فعال شوند چرا که جامعه قرآنی باید خود صاحب موقوفات قرآنی باشد.

حسینی اظهار کرد: تبریز شهر علامه طباطبایی نیازمند مجموعه عظیم قرآنی است و باید با تلاش بیشتر در این عرصه بتوانیم مظلومیت از قرآن کریم را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha