انقلاب اسلامی عناصر قدرت جهان را تحت تأثیر خود قرار داد
کد خبر: 3952349
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

انقلاب اسلامی عناصر قدرت جهان را تحت تأثیر خود قرار داد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه معمولاً ابعاد مادی انقلاب دیده می‌شود، یادآور شد: در تاریخ دنیا کمتر انقلابی شکل‌گرفته که در یک‌زمان آشفته شکل و قدرت‌های جهانی را تحت تأثیر خودش قرار دهد، کشوری که کمترین توجه به آن بوده و ژاندارم تحت امر یک قدرت دیگر بوده اکنون صحنه‌گردان مسائل سیاسی است.

امروزه قدرت دفاعی ایران از حوزه منطقه‌ای هم عبور کرده استسردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل و دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: روزی دغدغه این را داشتیم که حزب بعث امنیت ما را تهدید می‌کند، اما امروزه نه‌تنها هیچ‌یک از کشورهای همسایه قدرت تعرض به این مرزوبوم را ندارد بلکه اکنون در زمینه قدرت دفاعی از حوزه منطقه‌ای هم عبور کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: پس از انقلاب توسعه حوزه امنیت به حدی ارتقا یافته که این مهم را فقط در داخل کشور نمی‌بینیم؛ هرجایی که مسلمانی باشد آنجا حوزه امنیت ماست، در حوزه امنیت به جرأت می‌گویم که هیچ کشوری همچون کشور ما وجود ندارد که این‌چنین امنیت در آن برقرار باشد، کشورهایی که مهد امنیت بودند الآن دچار هرج‌ومرج و آشفتگی شده‌اند.

ظفری ادامه داد: به دور از جریان نتایج برجام و آثار آن، وقتی 5 کشور قدرتمند و مهم دنیا پای میز می‌نشینند و درباره مسئله ایران بحث می‌کنند و در نهایت آمریکا از آن بیرون می‌شود همگی نشان از قدرت و نفوذ سیاسی ما در منطقه و در جهان است که دشمنان از ترس این نفوذ سیاسی دستپاچه شده‌ و با هر اقدام ما هولناک می‌شوند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: هرگاه مردم این سرزمین دیده‌اند که اعتراضات به حکومت از قاعده خود عبور کرده و تبدیل به تنش می‌شود، آن را به حماسه نه دی تبدیل می‌کنند که در تاریخ ماندگار است؛ گرچه دشمن درصدد این است که نسل جوان امروزی را از نسل انقلاب جدا کند اما باید بدانند که جوانان ما همان غیرت و انگیزه جوانان دفاع مقدس را دارند و از صداقت همان جوانان دوران دفاع مقدس برخوردارند اما فقط شکل و ظاهر آن‌ها متفاوت شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب نیاز به بررسی دارد و ابعاد مختلف آن باید شکافته شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به مفهوم انقلاب اسلامی نیست بلکه انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است، باید صدها جمهوری اسلامی همچون ایران شکل بگیرد تا حکومت جهانی مدنظر امام زمان(عج) و حکومت عدل الهی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً ابعاد مادی انقلاب دیده می‌شود، یادآور شد: در تاریخ دنیا کمتر انقلابی شکل‌گرفته که در یک‌زمان آشفته شکل و قدرت‌های جهانی را تحت تأثیر خودش قرار دهد، کشوری که کمترین توجه به آن بوده و ژاندارم تحت امر یک قدرت دیگر بوده اکنون صحنه‌گردان مسائل سیاسی است و این انقلاب اسلامی عناصر قدرت را در جهان تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد.

مدیریت مردمی و اندیشه ایثار؛ عناصر قدرت در شکل‌گیری انقلاب

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد: با شکل‌گیری انقلاب عناصر قدرت، اداره مردم و اندیشه انسان‌های ایثارگر شده بود.

وی افزود: حفظ این نظام و دستاوردهای آن به میزان اتحاد مردم، غیرت مسئولین، تبعیت پذیری از ولایت و عدم درگیری‌های حزبی وابسته است، نام و نشان ما وابسته به شهدا و این مردم است نه نام حزب و گروه، شناسنامه ما سرمایه دفاع مقدس است چراکه دشمن از تجربه دفاع مقدس هراس دارد.

ظفری با بیان اینکه طبق یک نگاه تحقیقاتی و پژوهشی در هیچ کجای دنیا مردمی در تراز مردم جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، افزود: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر این ظرفیت و نگاه به درون جامعه، مردم ایثارگر و این سرمایه داخلی است.

وی ادامه داد: آهنگ حرکت در طرح‌های عمرانی در نظام جمهوری اسلامی با پیش از انقلاب قابل‌مقایسه نیست این توسعه به شکل محسوسی با ایام گذشته در حوزه راه و شهرسازی قابل‌مقایسه است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه باید مسئولان از جنس توده مردم عبور کرده و به سفره مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: دشمن توجه ویژه‌ای به سفره مردم دارد و درصدد برانگیختن احساسات و هیجان مردم است، گر چه مردم ما از ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند و خطاهای برخی افراد را به‌حساب کلیت نظام نمی‌گذارند اما مسئولان نیز باید شکاف طبقاتی را از بین برده و به قشر مظلوم توجه کنند.

ظفری به بیان مسئولیت مردم در این راستا پرداخت و گفت: باید فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی را در بین مردم جا بیندازیم چراکه این جوشش فرهنگی باید از بطن جامعه شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha