نباید با ناامیدی اجازه دهیم انقلاب از ریل اصلی خود خارج شود
کد خبر: 3952199
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:

نباید با ناامیدی اجازه دهیم انقلاب از ریل اصلی خود خارج شود

نماینده‌ ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نباید اجازه دهیم ارزش‌های انقلابی از بین برود، این مسئله باید در انتخابات و مطالبات مدنظر قرار بگیرد و نباید با ناامیدی اجازه دهیم انقلاب از ریل اصلی خود خارج شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده‌ ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری۱۷ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه برخی از افراد در جامعه به‌دنبال راحت‌طلبی هستند، اظهار کرد: این افراد به‌دنبال خانه امن، خوراک خوب و زندگی آرام هستند و طاقت هیچ‌گونه سختی را ندارند، این افراد جزو آدم‌های موفق در جامعه نیستند.

امام جمعه شهرکرد افزود: افرادی که توان و تحمل سختی را دارند در جامعه موفق هستند و باعث رشد و پیشرفت در جامعه می‌شوند، جامعه با انسان‌های راحت‌طلب به مقصد نمی‌رسد، جهاد در عرصه‌های نظامی، علمی، مالی و ... سخت است و افراد در این راه باید پا روی نفس خود بگذارند.

وی با اشاره به اینکه افراد راحت‌طلب در موقع جهاد و سختی حاضر به همراهی نیستند و از ترس در خانه‌هایشان پنهان می‌شوند، عنوان کرد: اما این افراد پس از اتمام جهاد و سختی دنبال سهم‌خواهی هستند، پیشرفت در کشور با کار جهادی، مبارزه با دشمنان و مقاومت حاصل می‌شود.

نکونام در ادامه با اشاره به بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، گفت: این یک مناسبت مهم در روند پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، زیرا بصیرت این همافران در آن برهه خاص موجب شد که ابهت دستگاه نظامی شاهنشاهی شکسته شود، مردم نیز از این همافران با قدرت محافظت کردند و اجازه ندادند که نظام طاغوت به آن‌ها آسیب برساند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه در طول ۴۲ سال گذشته فتنه‌های بسیاری را در کشور پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: اما خوشبختانه مردم همیشه بیدار و بصیر جمهوری اسلامی به موقع در صحنه حضور یافته و این فتنه‌ها را خنثی کردند، فتنه همیشه وجود دارد، بنابراین باید با بصیریت آن‌ها را خنثی کنیم.

وی با اشاره به بیعت بختیاری‌ها با امام راحل در ۲۰ بهمن‌ماه، یادآور شد: بختیار نخست‌وزیر رژیم شاهنشاهی از خطه بختیاری بود، اما مردم غیور بختیاری ثابت کردند هرکجا ارزش‌های دینی مطرح باشد، قومیت معنا ندارد و این بیعت در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

نکونام با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مردم ایران در بطن انقلاب اسلامی قرار دارند، بنابراین شاید بسیاری از افراد قدر این انقلاب را ندانند، اما انقلاب موجی در جهان ایجاد کرد که هم‌اکنون خیلی از افراد بیرونی به این دستاورها اذعان دارند.

امام جمعه شهرکرد افزود: برخی از مسئولان در طول چهار دهه گذشته بد عمل کردند، این عملکرد نامطلوب موجب ایجاد نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده است، اما نباید این مسائل موجب شود که از آینده انقلاب اسلامی مایوس شویم، این مسیر با قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تداوم انقلاب اسلامی باید یک راه را دنبال کنیم، توضیح داد: باید به نشاط و شادابی اول انقلاب بازگردیم، جوان‌گرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

نکونام تاکید کرد: نباید اجازه دهیم ارزش‌های انقلابی از بین برود، این مسئله باید در انتخابات و مطالبات مدنظر قرار بگیرد، امثال حاج قاسم در این کشور کم نیست، نباید با ناامیدی اجازه دهیم انقلاب از ریل اصلی خود خارج شود.

انتهای پیام
captcha