تجلی پیام‌های سوره کوثر در آرمان‌های انقلاب
کد خبر: 3951879
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

تجلی پیام‌های سوره کوثر در آرمان‌های انقلاب

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: با توجه به پیام‌های سوره کوثر می‌توان گفت به نوعی هر کدام از این آثار‌ها ارتباط تنگاتنگی با اهداف انقلاب اسلامی ایران دارد و نمونه بارز آن را می‌توان در توصیه‌های امام راحل مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) که امروز در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به پیام‌های سوره کوثر، گفت: اعطای خیر کثیر به پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) طبق بیان آیه اول سوره کوثر نتیجه معامله با خداست؛ معامله‌ای که به عینه می‌توان در زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س) مشاهده کرد. ایشان با وجود دارایی فراوان و وجاهت که زبانزد مردم زمانش بود به ازدواج با جوان یتیمی موافقت کرد و تمام اموالش را در راه ترویج اسلام هزینه کرد. لذا، خداوند هم حامی وی شد.
 
وی افزود: وارد کردن به جهنم و منفعت‌گرایی به ترتیب از آثار معامله جاهلانه با شیطان و عموم مردم خواهد بود، ولی وقتی طرف معامله خداوند قرار بگیرد اعطا‌های چندین برابری و در انتها خیر کثیر (بی‌نهایت) را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شکر کردن و دانستن تمام نعمات مادی و معنوی از جانب خداوند عنوان پیام آیه دوم سوره کوثر است، وقتی بنده تمام دارایی‌های خود را متعلق به خدا دانست مبتلی به مستی‌های دنیا نخواهد شد که متأسفانه مستی مال و مقام را می‌توانیم در زندگی کسانی که به‌واسطه منصب‌های دنیایی و بیت‌المال خانه‌های میلیاردی برای خود فراهم کرده‌اند، مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان گفت: پیام آیه سوم سوره کوثر این است که هر کسی در مقابل اسلام بایستد و بخواهد با آن مقابله کند از بین خواهد رفت، یزید بن معاویه وقتی به سر مقدس فرزند پیامبر(ص) جسارت می‌کرد، حضرت زینب(س) فرمودند‌ ای یزید تو به ظاهر جسارت‌کننده هستی، اما مطمئن باش که نخواهی توانست نور عظمت برادرم را از بین ببری.
 
مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: با توجه به پیام‌های سوره کوثر می‌توان گفت به نوعی هر کدام از این آثار‌ها ارتباط تنگاتنگی با اهداف انقلاب اسلامی ایران دارد؛ اینکه امام راحل عظیم‌الشأن ما توصیه می‌کردند برای خدا قیام کنید و تمام مراحل زندگی خود را با خدا پیوند دهید پیامد آن خیر کثیری است که با انقلاب اسلامی فراهم شد و این همان کثیر در آیه اول سوره کوثر است، ولایتمداری هم همانند شکر نعمات الهی است که خداوند در آیه دوم سوره به آن اشاره دارد و در انتها مقابله با قدرت‌های پوشالی همانند آمریکا، انگلیس و... نمونه مقابله با دشمنان است.
 
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha