مکتب سلیمانی مدالی بود که ولی امر مسلمانان به سردار دل‌ها عطا کرد
کد خبر: 3950779
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

مکتب سلیمانی مدالی بود که ولی امر مسلمانان به سردار دل‌ها عطا کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان مکتب را یک راه و روش بهتر زندگی کردن دانست و بیان کرد: مکتب سلیمانی مدالی بود که ولی امر مسلمانان به سردار دل‌ها عطا کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، امروز، 11 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه اولین جشنواره کشوری ذوالفقار ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) در ارتباط با شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: شخصیت شهید سلیمانی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و ایشان 40 سال از عمر خود را صرف هجرت و جهاد کرد.

وی با تبیین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار دل‌ها برای اسلام، انقلاب و مردم و همچنین برای دفاع از ارزش‌ها تا آخرین نفس تلاش کرد.

امام جمعه کرمان مکتب را راه و روش بهتر زندگی کردن دانست و افزود: مکتب سلیمانی مدالی بود که ولی امر مسلمانان به شهید سلیمانی عطا کرد. ضمن اینکه محور همه مکاتب توحیدی راه شکر، حمد و عبودیت را پیش گرفته‌اند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه هر کس از محاسبه خودش غفلت کرد حتماً خسران به سراغ وی خواهد آمد، افزود: محاسبه نفس در سردار سلیمانی پررنگ بود؛ هر کس نفسش را در همه صحنه‌های زندگی محاسبه کند، سود می‌برد و شهید سلیمانی حتی در صحنه‌های سخت جنگ حدود شرعی را رعایت می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان با بیان این مطلب که اگر علم در حد کلام بماند ضایع می‌شود، تصریح کرد: در متون دینی ما است که سعی کنید به حرف حق عمل کنید و به حرف خوب باید جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به هر آنچه می‌فهمید عمل می‌کرد و این مکتب شهید سلیمانی است، تصریح کرد: فاصله بین دانسته‌ها و عملکرد برخی از افراد بسیار زیاد است اما مردان خدا سعی می‌کنند این فاصله را کم کنند.

علیدادی‌سلیمانی در پایان اظهار کرد: در مراکز علمی کشور باید به علم و عمل، فهم و عملکرد و علم و تهذیب توجه شود چراکه اینها نیاز همیشگی انسان‌هاست.

انتهای پیام
captcha