معارف علوم اسلامی را در علوم انسانی به درستی تعریف کنیم
کد خبر: 3950768
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

معارف علوم اسلامی را در علوم انسانی به درستی تعریف کنیم

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اهمیت ترویج علوم انسانی ـ اسلامی گفت: چنانچه بتوانیم معارف علوم اسلامی را در علوم انسانی به درستی تعریف کنیم از بسیاری آسیب‌های اجتماعی در امان خواهیم بود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، امروز، 11 بهمن‌ در نشست ستاد استانی اندیشه‌های بنیادین در حوزه‌های علمیه این استان با بیان اینکه اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در جامعه اسلامی به چشم می‌خورد، گفت: طرح «ولایت» یکی از مصادیق تفکر و حاصل زحمات علنی آن مرحوم است و اثرگذاری این عالم مجاهد بر فضای علمی بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین به مبحث ولایت فقیه آن مرحوم اشاره كرد و افزود: نظریه‌پردازی و تفسیر نظریات ولایت فقیه یکی از موضوعاتی است که در جوامع علمی به‌عنوان یک نقیصه وجود داشت که این عالم فقید توانستند جایگاه ولایت فقیه با استفاده از علوم انسانی اسلامی این موضوع را نهادینه کنند.

مهرابی بیان كرد: چنانچه بتوانیم معارف علوم اسلامی را در علوم انسانی به درستی تعریف کنیم از بسیاری آسیب‌های اجتماعی در امان خواهیم بود که متأسفانه این موضوع دنبال نمی‌شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در کنار حوزه‌های علمیه را یکی از موارد مهم جریان‌ساز در ترویج علوم انسانی ـ اسلامی دانست و افزود: هر کدام از مسئولان وظیفه دارند نسبت به این موضوع ورود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha