کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»
کد خبر: 3950250
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با ایجاد استقلال مالی و بهبود معیشت خانواده‌ها، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»به گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، هشتم بهمن ماه، یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را در جامعه مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور و در راستای خودکفایی لازم است از توانمندی بانوان در تولید محصولات مورد نیاز استفاده شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»، جایگاه و سهم کسب و کار‌های خانگی در بازار ارتقاء می‌یابد، تصریح کرد: گسترش سهم بانوان در بازار می‌تواند به بهبود و رونق اقتصاد و کاهش وابستگی کشور کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اقدامات و نقش موثر جهاددانشگاهی در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان در اردبیل، تصریح کرد: طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» که به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در اردبیل اجرا شد یکی از برنامه‌های مهم استان بود که ساماندهی بخشی از زنان خود سرپرست و بدسرپرست را به دنبال داشت.

محمدلو ادامه داد: این طرح با برنامه‌ریزی مناسب جهاددانشگاهی و همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال در در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها، آموزش افراد مستعد و توانمندسازی در جهت فراهم کردن زمینه اشتغال و بهبود معیشت زنان به خوبی در استان اردبیل اجرا شد.

وی به همکاری خوب و مؤثر جهاددانشگاهی استان با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در جهت آموزش و ارتقاء توانمندی‌های زنان اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان محصولات این مشاغل که اتصال به بازار است را با اتصال متقاضیان کسب و کار‌های خانگی به پیشران‌های ملی و استانی حل کند و زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشت و استقلال مالی را فراهم کند.

محمدلو با بیان اینکه خوشبختانه بانوان اردبیلی به خوبی توانسته‌اند در مشاغل خانگی ورود پیدا کنند، اضافه کرد: فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تنها برنامه‌های حمایتی نیست بلکه پرورش و افزایش بانوان توانمند و متخصص از اولویت برنامه‌های این دفتر در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سایر بخش‌ها است.

وی تصریح کرد: این دفتر به منظور توانمندسازی و اشتغال بانوان تفاهم‌نامه‌های متعددی را با واحد‌های تولیدی منعقد کرده است تا زنان سرپرست خانوار و بد سرپرستی که به این دفتر مراجعه می‌کنند را ساماندهی و زمینه اشتغال آن‌ها را در این واحد‌ها فراهم نماید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، ایجاد بازارچه‌های محلی را از برنامه‌های این دفتر در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اعلام و افزود: در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام گرفته در نظر داریم در «هفته زن» با رعایت پروتکل بهداشتی نمایشگاهی از تولیدات بانوان در حوزه مشاغل خانگی استان را در فضای باز برپا کنیم.

محمدلو اضافه کرد: اولین مرکز توانمندسازی و نمایشگاه دائمی را با همکاری شهرداری اردبیل و با هدف ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات آموزشی، مهارت افزایی و عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و پوشاک بانوان راه‌اندازی کردیم که به یقین این امر در بهبود معیشت زنان موثر خواهد بود.

محمدلو یادآور شد: طبق پیگیری و هماهنگی‌های انجام گرفته تسهیلات کم بهره‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در اختیار دفتر امور بانوان استاندار اردبیل برای کمک به اشتغال‌زایی بانوان قرار گرفته است که امیدواریم در روند بهبود وضعیت شغلی آن‌ها موثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha