مكتب سلیمانی را در دانشگاه نهادینه كنیم
کد خبر: 3946098
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

مكتب سلیمانی را در دانشگاه نهادینه كنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با تأكید بر اینكه حاج قاسم، مكتبی انسان‌ساز و اخلاق‌مدار بود، گفت: باید مكتب حاج قاسم سلیمانی را در دانشگاه جاری و ساری كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین افلاكی‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس، امروز، 17 دی‌ در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌ همت دانشگاه فرهنگیان و با همكاری سازمان بسیج هنرمندان فارس در بستر فضای مجازی و به‌ صورت سراسری برگزار شد، گفت: رسالت ما پس از این در دانشگاه فرهنگیان كما اینكه از اول انقلاب نیز همین بوده است كه مكتب قاسم سلیمانی‌ها را در دانشگاه جاری و ساری كنیم تا ایران در قله‌های رفیع علم و سرافرازی پاینده و بالنده باشد.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه شهید سلیمانی یک فرد نبود بلكه یک مكتب بود، گفت: حاج قاسم مكتبی انسان‌ساز، اخلاق‌مدار، پرتلاش و بی‌ادعا بود.

افلاكی‌فرد با بیان اینكه شهید سلیمانی سربازی بود كه 40 سال از عزیزترین دوران زندگی خود را در دفاع از حریم و نوامیس مملكت آوارگی عشق كشید، گفت: امروز باید تلاش كنیم تا شرمنده مكتب شهدایی نظیر شهید سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها و سایر شهدای مقاومت نباشیم.

وی با بیان اینكه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه مأموریت‌گرا و مأموریت‌محور است، گفت: در این یادواره به دنبال تبیین بیشتر شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی شهید سلیمانی هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با تأكید بر اینكه به شهید سلیمانی نباید فقط به‌‌ چشم یک رزمنده نگاه كنیم بلكه باید او را رهبر معنوی مكتب بدانیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید تلاش كند تا متربی امروز كه مربی فرداست را با این مكتب آشنا كند تا این رشادت‌ها به نسل‌های آینده كشورمان منتقل شود.

وی در پایان با بیان اینکه اینكه امروز رسالت دانشگاه فرهنگیان بسیار حساس‌تر و عظیم‌تر است چرا که باب‌های دیگری از وظایف به روی این دانشگاه گشوده شد، گفت: این دانشگاه مورد تأكید رهبر معظم انقلاب است كه آن را مركز ثقل آموزش و پرورش نامیده‌اند.

انتهای پیام
captcha