جامعیت اسلام؛ مهمترین ویژگی مکتب سلیمانی
کد خبر: 3945781
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

جامعیت اسلام؛ مهمترین ویژگی مکتب سلیمانی

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی مکتب سپهبد شهید سلیمانی جامعیت اسلام، ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه و پیامبر(ص) است گفت: این اصل مهم موجب یگانه بودن سردار شهید شده است.

ارسالی سه شنبه/ مهمترین ویژگی مکتب سلیمانی جامعیت اسلام است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه قائم آل محمد(عج) استان، حجت‌الاسلام علی سعیدی شاهرودی، رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا، شب گذشته، 15 دی در گردهمایی علما و روحانیان شرق استان به مناسبت اولین سالروز شهادت سپهبد شهید سلیمانی، با اشاره به شاخص‌های مکتب این شهید گرانقدر گفت: یکی از شاخص‌هایی که باعث شد تا سپهبد شهید سلیمانی به این مقام مکتبی برسد، اصول حاکم بر نگرش شخصیتی ایشان است یعنی مجموعه ارکان اسلام و زیرساخت‌ها و مبانی و اصول‌ها در ذهن سپهبد شهید سلیمانی که نخستین آنها جامعیت اسلام است و اینکه این دین چقدر بر تار و پور زندگی اسلام نقش دارد.

وی ادامه داد: دیگر ویژگی مکتب سپهبد شهید سلیمانی جامعیت اسلام، ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه و پیامبر (ص) است که در این راستا مکتب سپهبد شهید سلیمانی نشان می‌دهد که آیا ولایت فقیه ساخته و پرداخته ذهن امام خمینی (ره) و قانون اساسی است و یا درباره جانشینی امام عصر (عج) در زمان غیبت صحبت می‌کنیم و در تداوم امامت است؟ این اصل مهم بسیار با آن چیزی که در عملکرد برخی از دولت مردان لیبرال مشاهده می‌کنیم، متفاوت است و سبب یگانه بودن سپهبد شهید سلیمانی می‌شود.

سعیدی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه مشروعیت الهی حاکمیت سومین اصل در مکتب سپهبد شهید سلیمانی است، متذکر شد: مشروعیت حاکمیت الهی است که در این راستا امام راحل (ره) نمی‌خواهد بگوید مردم نقشی ندارند و کسی نیست که جمهوریت را قبول نداشته باشد اما این دو از هم تفکیک شده‌اند و حق حاکمیت و قدرت آن با هم تفاوت دارد، حق حاکمیت از سوی خدا است و قدرت آن با مردم است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دیگر ویژگی مکتب و اصول حاکم بر اندیشه این شهید را نقش مردم را در قدرت حاکمیت دانست و افزود: چشم‌انداز کلان به تمدن و امت نمونه اسلامی از دیگر ویژگی‌های مکتب سپهبد شهید سلیمانی است.

به گفته وی آنچه به سپهبد شهید سلیمانی در غرب آسیا انگیزه داد، همین نگاه تمدنی به اسلام است لذا ما باید دنبال امت نمونه باشیم تا زمینه را برای حضور امام عصر (عج) آماده سازیم که در این راستا دوراندیشی و نگرش راهبردی نسبت به تفکر مقاومت دیگر ویژگی مکتب سپهبد شهید سلیمانی است.

سعیدی‌شاهرودی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقاومت فعال تإکید دارند، یادآور شد: مقاومت فعال فقط برای ملت ایران نیست بلکه برای تمام مسلمانان است که بر این اساس آن کسی که این تفکر را در غرب آسیا تئوریزه کرد سپهبد شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و یاران ایشان بود.

وی با بیان اینکه آینده‌نگری درباره جغرافیای منطقه غرب آسیا برای ساماندهی گروه‌ها، اقوام، احزاب و … بر مبنای اصول مشترک دیگر موضوعی بود که در مکتب سپهبد شهید سلیمانی دیده می‌شود، افزود: امروز اسرائیل تحت‌سیطره موشک‌هایی است که حماس و جهاد اسلامی دارد و این از برکت تفکر سپهبد شهید سلیمانی در منطقه بود امروز بحث مذهب و… نیست بحث جهان اسلام، اندیشه رهبری و آماده کردن جامعه برای ظهور است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه هوشمندی نسبت به نقشه‌های آمریکا در منطقه دیگر ویژگی بارز مکتب سپهبد شهید سلیمانی است، اظهار کرد: بسیاری از افراد می‌گویند چرا باید در سوریه سرمایه‌گذاری کرد زیرا خودمان مشکل داریم و برجام دو و سه بر همین اساس توسط دولتمردان دنبال می‌شود اما سپهبد شهید سلیمانی می‌گوید چطور آمریکا هزاران کیلومتر آمده تا هستی ما را به باد بدهد ما نباید کاری کنیم؟

سعیدی‌شاهرودی افزود: دیگر ویژگی اندیشه سپهبد شهید سلیمانی، باور و عزم راسخ وحدت بین اقوام و مذاهب در منطقه است که در این راستا ایده امام‌ خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این بود که مهمترین مشکلمان اختلاف است، ما اصول مشترک زیادی در اسلام داریم اما نقاط افتراقی هم برایمان درست کردند اما تفکر مکتبی سپهبد شهید سلیمانی همه گروه‌ها را به هم نزدیک کرد و ایستادگی در جبهه مقاومت علیه داعش شکل گرفت.

انتهای پیام
captcha