عشق به فلسطین در زندگی حاج قاسم نمایان بود
کد خبر: 3945324
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

عشق به فلسطین در زندگی حاج قاسم نمایان بود

نویسنده و تحلیلگر فلسطینی گفت: عشق به فلسطین در زندگی حاج قاسم نمایان بود از این رو ما او را نه تنها فرمانده تیپ قدس بلکه شهید قدس می‌دانیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مصطفی اللداوی، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی، شب گذشته، ۱۳ دی‌ماه، در وبینار «صلح و برادری اسلامی در مکتب شهید سلیمانی» که با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان با حضور کارشناسانی از ایران و جهان عرب برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی همواره به ملت ایران و فلسطین خدمت بسیاری کرده و شاید باید بگویم ما بیشترین ملتی هستیم که بابت شهادت این سردار ناراحت و محزونیم.



وی افزود: این مرد بزرگ برای فلسطین بیشتر از ملت فلسطین سعی و کوشش می‌کرد، درست است که او گذرنامه ایرانی دارد، اما او مردی فلسطینی هم بود و عشقش به فلسطین در زندگی‌اش نمایان بود از این رو ما او را نه تنها فرمانده تیپ قدس بلکه شهید قدس می‌دانیم. حاج قاسم تنها یک ایرانی نبود او مسلمان و موحدی بود که می‌دانست مسلمانان با وحدت می‌توانند در برابر رژیم صهیونیستی و همه دشمنان بایستند.

تحلیلگر فلسطینی ادامه داد: خداوند این توفیق را به من عطا کرد که با شهید سلیمانی گفت‌وگو داشته باشم و صفت انسانیت را در شخصیت ایشان دیدم، او آرمان فلسطین و درد و رنج ملت ما را خوب درک کرد و شاید جزئیات مشکلات و دردهای ما را بهتر از خود ما می‌شناخت و کمک‌های مادی و معنوی بسیاری به مجروحین، اسرا، شهدا و خانواده‌های آنان در فلسطین رساند.

حاج قاسم؛ شریک مقاومت در پیروزی فلسطین

مصطفی اللداوی افزود: حاج قاسم به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ و تعادل قدرت را ایجاد کرد، ما امروز به کمک او به فناوری ساخت موشک و تونل دست یافته‌ایم و پیروزی‌مان نزدیک است. او شریک مقاومت در این پیروزی است او نه تنها فرمانده عظیمی برای ایران بلکه فرمانده بزرگی برای فلسطین و شریک سربازان فلسطینی بود و خوب می‌دانست که قدرت فلسطین در وحدت و یکپارچگی و مقابله با رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل گروه‌های فلسطینی را یکپارچه کرد.

تحلیلگر فلسطینی با اشاره به اینکه حاج قاسم جریان مقاومت را یک وحدت اسلامی می‌دانست، تصریح کرد: شهید سلیمانی هیچ‌گاه هیچ‌چیز را محال نمی‌دانست و در فرهنگ او محال، معنا نداشت. او درک کرد که شکست دشمن محال نیست، وحدت ملت فلسطین محال نیست و با ایجاد وحدت میان ملت فلسطین و استفاده از قدرت وحدت چیزی ساخت که دشمن را نابود کرد. حاج قاسم خوب می‌دانست که پیروزی به تنهایی تحقق‌پذیر نیست بلکه کل منطقه باید یکدست باشد و به همین دلیل محوری از تهران تا غزه برای مقاومت ایجاد کرد و فهمید که قدرت مقاومت در گرو قدرت این محور است. او محوری شکست‌ناپذیر و غیرقابل عقب‌نشینی و ناگسستنی ایجاد کرد.

مصطفی اللداوی اضافه کرد: از خداوند متعال برای شهید سلیمانی درخواست رحمت کرده و به رژیم صهیونیستی که در روز شهادتش خوشحال بود میگویم: زیاد خوشحال نباشید، باید به شدت گریه کنید چراکه این مرد با اینکه شهید شد اما هزاران مرد را با پرچم مقاومت به جای گذاشت تا راهش را ادامه دهند. پیروزی که شهید سلیمانی برای ما آماده کرد، نزدیک است و به زودی دشمن را شکست داده و پرچم مقاومت را بالا خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha