3مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران در یزد افتتاح می‌شود
کد خبر: 3935200
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

3مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران در یزد افتتاح می‌شود

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت 3 مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران از افتتاح 3 مرکز دیگر تا پایان سال جاری خبر داد.

سه مرکز نیکوکاری وابسته به حوزه علمیه خواهران تا آخر سال 1399 افتتاح خواهد شد.به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد 24 آبان ماه در نشست با قانع، رئیس هماهنگی مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد اظهار کرد: کمک به اقشار ضعیف جامعه در زمینه‌های مختلف مالی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت حوزه علمیه خواهران قرار دارد.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری که تاکنون تاسیس شده، توانسته‌اند کمک‌های خوبی به طلاب و دیگر اقشار نیازمند جامعه ارائه دهند و با همکاری کمیته امداد و خیران می‌توان این فعالیت‌ها را گسترش داد.

کارگر افزود: یکی از راهکارهای جذب خیران، اطلاع‌رسانی درست و صحیح از فعالیت این مراکز است تا خیران با اعتماد بیشتر، کمک‌های خود را جهت توزیع در بین اقشار آسیب‌پذیر به این مراکز تحویل دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: ما به دنبال آن هستیم که در تمامی مدارس علمیه خواهران استان مراکز نیکوکاری را تاسیس کنیم و امیدواریم با توجه به اعلام آمادگی چند مدرسه تا آخر امسال نیز مراکز نیکوکاری در شهرستان‌های اردکان، خاتم و در مدرسه معصومیه شهرستان یزد افتتاح شود و ان‌شاءالله با همکاری کمیته امداد از تلاش‌های مراکز فعال و موفق در زمینه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز نیکوکاری شهرستان‌های تفت، بافق و میبد که وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران است، معرفی بهترین مرکز نیکوکاری و تقدیر و تشکر از عوامل آن، طراحی و نصب تابلو برای سردر مراکز نیکوکاری و کمک بیشتر کمیته امداد به این مراکز را خواستار شد.

قانع، رئیس هماهنگی مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: مراکز نیکوکاری وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در سه شهرستان میبد، بافق و تفت در این مدت کوتاه از تاسیس آنها، فعالیت‌های زیادی در جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه در زمینه‌های مالی، فرهنگی و اجتماعی انجام داده‌اند که تقدیر و تشکر می‌شود.

قانع افزود: کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد مراکز نیکوکاری بیشتری را در شهرستان‌های دیگر تاسیس و مساعدتی جهت هزینه‌های اولیه نیز پرداخت کند.

وی با اشاره به کمک کمیته امداد به این مراکز در جهت بهتر شدن کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه بیان کرد: متناسب با جذب کمک‌های مردمی و خیران که این مراکز انجام می‌دهند، متقابلا کمیته امداد نیز کمک‌های خود را به این مراکز نیکوکاری ارسال می‌کند تا فعالیت بهتری در تمامی عرصه‌ها انجام دهند و در هر 6 ماه در استان این مراکز مورد سنجش قرار می‌گیرند و از مراکزی که فعالیت‌های بهتر و بیشتری داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید .

انتهای پیام
captcha