همكاری ناجا و آموزش‌وپرورش جهت كاهش آسيب‌های اجتماعی در فارس
کد خبر: 3935140
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

همكاری ناجا و آموزش‌وپرورش جهت كاهش آسيب‌های اجتماعی در فارس

تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان در راستای افزایش تعامل و همکاری‌های دو جانبه به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان منعقد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست آموزشی و توجیهی هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس ( 22 الی 28 آبان ماه) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، رؤسای ادارات مناطق، روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان فارس و جمعی از مسئولان نیروی انتظامی از جمله کاووس محمدی، معاون اجتماعی ناجا فارس؛ احمد ایزدی، معاون تربیت و آموزش و عبدالله خسروانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان فارس به‌صورت ویدئو کنفرانسی و در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این نشست، كاووس محمدی، معاون اجتماعی پلیس فارس طی سخنانی گفت: تعامل و همبستگی آموزش و پرورش با پلیس موجب مدیریت آسیب‌های حوزه اجتماعی شده و از ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش كانون اصلی شناخت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و اگر تعامل و همكاری میان پلیس و آموزش و پرورش در زمینه آموزشی و آگاهسازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش‌آموزی دچار مشكل می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، گسترش برنامه‌های آموزش همگانی در حوزه آموزش به خانواده، معلمان و دانش‌آموزان را از اولویت‌های کار پلیس بیان کرد و افزود: با توجه به سیستم آموزشی جدید پس از شیوع ویروس کرونا، این موضوع در فضای مجازی انجام می‌پذیرد. معلمان در فضایی آموزشی، دانش‌آموزان را تربیت و پرورش می‌دهند و پلیس نیز در جامعه به‌عنوان معلمان نظم و امنیت در جامعه، خدمت‌رسانی می‌کند و این دو نهاد می‌توانند همواره تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل كنند.

وی افزود: پلیس در راستای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر همواره با دادن آگاهی به خانواده‌ها و بیان عواقب اعتیاد به مواد مخدر گامی موثر در این زمینه برداشته است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه آموزش همگانی و نظارت خانواده‌ها از مهمترین گام‌های اساسی و اولیه در امر پیشگیری از اعتیاد فرزندان است، افزود: در راستای مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن بر همگان لازم است نیروی انتظامی را در مقابله با این آسیب اجتماعی یاری کنند.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در خصوص مبارزه با اعتیاد، گفت: با توجه به اهداف و رسالت‌های مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در تربیت انسان‌هایی با ایمان، متعهد، مسئولیت‌پذیر کارآمد و اثربخش بر اساس نظام معیار اسلامی و به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک در تمامی سطوح، در مفاد این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌ها و منابع دو طرف مورد تأكید است.

وی ترویج توسعه نظم و انضباط اجتماعی، تقویت امنیت و ارتقای سطح سلامت اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، هم‌افزایی برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان، تلاش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید و رفتارهای پر خطر، ارتقای کیفیت سطح مداخلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان را از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

در ادامه فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه از جمله اعتیاد مربوط به همه اعضای جامعه است و تک تک افراد و سازمان‌ها نسبت به آن‌ها مسئولیت دارند.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه بر لزوم انجام بیش از پیش اقدامات فرهنگی و هنری در این راستا تأکید کرد و افزود: تعامل و همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

در پایان این نشست، اعضای حاضر نسبت به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس اقدام و در این خصوص تبادل نظر صورت پذیرفت. با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان فارس، نمایشگاهی پیرامون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در محل اداره‌کل آموزش و پرورش برپا شده است.

انتهای پیام
captcha