کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تمامی نهاد‌های فرهنگی است
کد خبر: 3931810
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تمامی نهاد‌های فرهنگی است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: کاهش و نظارت بر آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تمامی نهاد‌های فرهنگی است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تمام نهاد‌های فرهنگی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ششم آبان‌ماه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: با اینکه به‌طور کامل نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را از جامعه حذف کرد، ولی افزایش آسیب‌های اجتماعی نیز در شأن جامعه ما نیست.

وی افزود: طلاق، نزاع، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله چالش‌های جامعه ما بوده و باید تمامی دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، تشکل‌های مردمی و مدنی در راستای کاهش این مسائل همکاری کنند.

سیمزاری اجرای برنامه‌های عملیاتی و پرهیز از موازی‌کاری و اقدامات نمادین در راستای کاهش این آسیب‌ها را ضروری دانست و بر تقویت تعاملات نهاد‌های مختلف در این خصوص تأکید کرد.

وی تلاش برای اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌ها را مصداق جهاد در وضعیت کنونی دانست و افزود: جهاد در حال حاضر مقابله با این معضلات بوده و باید در راستای کنترل و کاهش این آسیب‌ها به جبهه و میدان عمل وارد شویم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هدف از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه، نیروی انتظامی، دادگستری و حوزه اجتماعی استانداری را استفاده از تجارب و ظرفیت‌های این بخش‌ها در راستای تسریع در امر مقابله با آسیب‌ها دانست.

سیمزاری گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای جامعه در معرض خطر، همکاری علمی، پژوهشی و ورود میدانی برای مداخله در خصوص کاهش آسیب‌ها از جمله مواد تفاهم‌نامه همکاری بین چهار حوزه نامبرده است.

در این نشست نمایندگان سپاه، دادگستری، نیروی انتظامی، استانداری و تشکل‌های مردم‌نهاد راهکار‌های خود را برای همکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha