زمینه سازی امامت حضرت مهدی(عج) مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسکری(ع) بود
کد خبر: 3931140
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

زمینه سازی امامت حضرت مهدی(عج) مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسکری(ع) بود

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، اظهارکرد: مهم‌ترین فعالیت فرهنگی که امام حسن عسکری(ع) انجام داد، تربیت شاگردان و زمینه سازی امامت حضرت مهدی(عج) بود، چرا که ایشان در دوره امامت خود وکلایی از جانب خود به دیگر بلادهای مسلمان و غیرمسلمان فرستاده بودند تا شیعیان سوالهای خود را از آنها جویا شوند.

زمینه سازی امامت حضرت مهدی(عج) مهم ترین فعالیت فرهنگی امام حسن عسکری(ع) بود

حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهارکرد: مهم ترین فعالیت فرهنگی که امام حسن عسکری (ع) انجام داد، تربیت شاگردان و زمینه سازی امامت حضرت مهدی(عج) بود، چرا که ایشان در دوره امامت خود وکلایی از جانب خود به دیگر بلادهای مسلمان و غیرمسلمان فرستاده بودند تا شیعیان سوالهای خود را از آنها جویا شوند.
وی ضمن بازگوکردن عمدهترین فعالیتهای علمی و فرهنگی امام یازدهم شیعیان(ع) افزود: از دیگر فعالیتهای علمی و فرهنگی امام عسکری برخورد با بدعتها، تحریفات و انحرافاتی بود که در جامعه پیش می آمد؛ بخصوص اگر این انحرافات از ناحیه اهل قلم و دانشمندان و علما سر میزد، حضرت نسبت به آن خیلی حساس بود و این خود درس بزرگی است برای علما که در مقابل انحرافات و تحریفات و بدعتهایی که در جامعه ایجاد میشود، سکوت اختیار نکنند.
وی از برخورد این امام همام با فرقههای منحرف گفت و ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) علاوه بر مبارزات سیاسی که به صورت پنهان و در قالب سیستم پنهانی وکالت دنبال می‌شد، با این فرقه‌های منحرف نیز برخورد داشت، انحرافات آن‌ها را بیان می‌کرد و شیعیان را از افتادن در دام آنان نجات می داد.
حجت‌الاسلام احمدی، بیان کرد: فضائل و کمالات معنوی آن حضرت موجب شده بود که دوست و دشمن شیفته آن حضرت شده و از صمیم قلب به آن حضرت ارادت بورزند و وجود گرامی امام را خواسته یا ناخواسته محترم شمارند.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، از فضائل اخلاقی امام یازدهم شیعیان(ع) گفت و یادآورشد: آن حضرت ملاطفت، انس گرفتن، احترام گذاشتن به شخصیت مخاطب و مدارا کردن با او را، به ما توصیه فرموده است.
وی با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) افزود: ایشان می فرمایند: یکی از درهای بهشت، «بابُ المعروف» است. از آن در کسی داخل بهشت نمی‌شود مگر این که در دنیا کارهای نیک انجام داده و به مردم کمک و خدمت نماید.
حجت‌الاسلام احمدی، سیره امام حسن عسکری(ع) را همان سیره و منش پیامبر اکرم(ص) دانست و تاکیدکرد: سیره امام حسن عسکری(ع) همان سیره و منش پیامبر اکرم(ص) بوده، به‌طوری که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان به فضل، علم، تقوای، طهارت، عصمت و شجاعت ایشان اعتراف کردند.

انتهای پیام
captcha